شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1152153
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
جلسه

حوزه/ رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی در حج پیش رو را بیش از ۸۳ زائر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و  تنها ۱۴۳ نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید  مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پروازها و اسکان در هتل ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات در سال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha