دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت الله محمود عبداللهی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ضرورت دارد شرح حال، زندگانی و راه مرحوم پرویز داودی مطالعه و با استفاده از ظرفیت رسانه برای همه مردم و دانشجویان و طلاب ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمحمود عبداللهی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم پرویز داودی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «مَنْ کَفَرَ فَعَلَیْهِ کُفْرُهُ وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِأَنْفُسِهِمْ یَمْهَدُونَ»، گفت: اثر عمل صالح نورانی شدن شخص و جاودانه شدن فرد در بهشت برین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از آثار عمل صالح، زمینه‌سازی ورود و ملحق شدن به صالحین است و مرحوم دکتر پرویز داودی از صالحین دوران خویش بود.

وی دکتر داودی را پدر اقتصاد ایران خواند و افزود: با توجه به اینکه ایشان دارای مسئولیت‌های بسیار و از تحصیلات دانشگاهی بالایی برخوردار بود، اما در اجتماع و با مردم و دانشجویان بسیار متواضعانه رفتار و برخورد می‌کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: ایشان در کنار استاد اقتصاد خرد و کلان، استاد اخلاق بود؛ با دانشجویان خود در نمازهای جماعت شرکت می‌کرد و هرگز این روحیه مردمی از وی تا پایان عمر جدا نشد.

وی این رفتارها را مظهر عمل صالح دانست و گفت: دقت در انجام واجبات، توجه به فرایض اخلاقی از دیگر ویژگی‌های مرحوم داودی بود؛ به عنوان نمونه در همین اواخر که ایشان در بیمارستان بستری بود، به بنده زنگ زد و گفت سال خمسی بنده اول ماه رمضان است و از من خواست که با دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیرم و خمس ایشان حساب شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر جایگاه علمی مرحوم داودی اشاره کرد و افزود: ایشان در مسؤولیت‌های مختلف که حضور داشت، همواره صاحب نظریه‌ها و اقدامات و برنامه‌هایی بود که برخواسته از توان علمی و فکری وی بود.

وی ابراز کرد: ایشان مبانی علامه مصباح یزدی را کاملاً می‌دانست و معتقد به ایشان بود؛ ارزش‌های اسلامی در نظام جمهوری اسلامی را مطالعه کرده بود و تلاش ایشان در عرصه اقتصاد اسلامی برای متخصصان این حوزه به‌طور کامل مشهود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: ضرورت دارد شرح حال، زندگانی و راه مرحوم پرویز داودی مطالعه و با استفاده از ظرفیت رسانه برای همه مردم و دانشجویان و طلاب ارائه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha