پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سپاه

حوزه/ معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان گفت: نخستین اردوی راهیان نور در سال جاری همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز در منطقه غرب کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سرهنگ کامران کریمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما با فتنه‌های متعددی اعم از جنگ سخت و جنگ نرم رو به رو بوده است؛ لذا بهترین راهکار انجام کار فرهنگی است و بهترین کار فرهنگی در راستای جهاد تبیین اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق جنگی و آشنایی با روحیه ایثار و شهادت است لذا این اقدام در دستور کار سپاه پاسداران است.

وی ادامه داد: سال گذشته علی رغم مأموریت مهمی که سپاه پاسداران در راستای برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان داشت موفق شد تا قریب ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از جوانان استان همدان را به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کند.

کریمی بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها اقدام دیگری است که در سال گذشته انجام شد و در مناطق شامل اردوگاه شهید مسعودیان در اهواز، اردوگاه شهید باکری در خرمشهر و ارودگاهی شهید همدانی که همدان در آن منطقه مستقر کرده است با پای کار امدن کلیه دستگاه‌های اجرایی این زائرسرا در خور شأن جوانان آماده شد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور گفت: برگزاری نخستین اردوی راهیان نور در سال جاری همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز در منطقه غرب کشور است که این اردو به عنوان مراسم افتتاحیه اردو راهیان نور امسال است و پیش‌بینی شده است قریب ۳۰۰۰ نفر توسط ۵۰ دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شوند.

وی با بیان اینکه حضور روحانی و راوی دفاع مقدس در هر اتوبوس پیش بینی شده است، افزود: قرارگاه داخلی فعال شده و چندین جلسه استانی جهت هماهنگی برگزار شده است و همه پشتیبانی‌ها از استان گرفته شده تا نخستین اعزام در ۱۳ اردیبهشت ماه در سراسر استان همدان جاری انجام شود.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهید شاخص امسال شهید بهمنی در منطقه قراویز به شهادت رسیده است، درصدد هستیم تا یادواره‌ای برای این شهید عزیز در محل شهادت وی برگزار شود.

وی اضافه کرد: سهمیه اردوی راهیان نور امسال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به مناطق غرب کشور و ۱۲ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور است که در مجموع ۲۵ هزار نفر اعزام خواهند شد که شاهد افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha