جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
اراک

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در دنیای امروز یکی از مشکلاتی که از مهمترین مسائل روز ماست مسئله خانواده و زنان است و تمدن جدید مدعی دفاع از حقوق زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک و ریحانه النبی (س) نشست علمی-فرهنگی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با حضور طلاب برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: در دنیای امروز یکی از مشکلاتی که از مهمترین مسائل روز ماست مسئله خانواده و زنان است و تمدن جدید مدعی دفاع از حقوق زنان است.

وی گفت: این تمدن حاکم بر دنیا(به تصور خودش و هم فکرانش) و به کسی اجازه دخالت بر تسلط آنها نمی دهد و چند کار انجام میدهند:
- مفهوم سازی و کلیدی مثل آزادی و در راستای همین تفکر شخصی پرچم گروه های زاویه‌دار و منحرف را آتش زده ایشان را دستگیر کرده و به ۱۵ سال زندان محکوم کردند به جرم نفرت‌پراکنی.

- واژه بعدی حقوق بشر ،اگر کسی به خودش اجازه بدهد به ارکان یک مملکت توهین بکند آزاد است ولی اگر رژیم منحوسی ۳۰۰۰۰ انسان را به فجیع‌ترین شکل به قتل برساند می شود دفاع از خود.

-هنجار سازی ،نهادسازی و موارد دیگر و اگر کسی از این موارد پیروی نکند در دنیا منزوی و تحریم می شود.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه افزود: امروز مفهوم حقوق زن با تفاسیر آنها باید پذیرفته شود، مثلا اگر مردی بر مبنای تحکیم خانواده قوانینی برای همسرش بگذارد از نظر آنها محکوم است، در پرداخت نفقه و مهریه مشکلی ندارند ولی با غیرت‌ورزی مخالفند و در هیچ دوره‌ای در دنیا تا این حد به زن ظلم نشده است .

وی ادامه داد :بنامِ دفاع از زن، خانواده را نابود کردند، اسلام عزیز میفرماید در انسانیت، انسان‌ها علی‌السویه هستند و مکمل یکدیگر و تنها از لحاظ تقوا انسان پیش خدا ارزشمند می شود.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد :ایمان و عمل صالح برای زن و مرد و عمل به آنها به انسان حیات طیبه می بخشد، چالش جدی ما با دنیا مسئله زن و خانواده است. امروز با توجه به قدرت رسانه این چالش برای ما ایجاد شده است.

اگر مردی بر مبنای تحکیم خانواده قوانینی برای همسرش بگذارد از نظر تمدن مدعی غربی محکوم است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha