سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
2

حوزه / کمالی گفت: تکریم معلم مختص مدرسه نیست بلکه همه آحاد مردم و جامعه در این زمینه نقش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ساری، حسین کمالی به مناسبت روز معلم در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تکریم معلم باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است و حل مشکلات آن نیز عزم ملی می‌طلبد.

وی با اشاره به این‌که طبق تأکید رئیس جمهور، ایران قوی در گرو مدرسه قوی است، به ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم در استان مازندران اشاره کرد و گفت: تکریم معلم مختص مدرسه نیست بلکه همه آحاد مردم و جامعه در این زمینه نقش دارند.

کمالی با بیان اینکه موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حال رفع و جبران است، خاطرنشان کرد: اکنون با چالش و کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم و امسال کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را نداریم.

وی با اشاره به اینکه تراز نیروی انسانی با کلاس‌های استان برابر است، یادآور شد: امسال با مسئله کمبود معلم مواجه نیستیم.

وی از جذب نهایی ۲ هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: ۶۰۰ نفر سهمیه مازندران برای جذب نیروهای خدماتی است که با برگزاری آزمون نسبت به جذب آنان اقدام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه فضای مجازی بر کیفیت آموزش تاثیر منفی گذاشته است، ابراز کرد: در حال حاضر به سمت رشد کیفیت آموزشی با ارتقای میانگین نمرات در حرکت هستیم و مازندران جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کیفیت آموزشی است و در رده سبز میانه یا استان مناسب قرار داریم.

وی با اشاره به این که مازندران در زمینه پذیرش در دانشگاه‌ها نیز رتبه دوم را در کشور دارد، تصریح کرد: این نشانه تمایل مازندرانی‌ها به ادامه تحصیل است و این مسئله نوعی تهدید محسوب می‌شود، از این رو برای کاهش تهدید به دنبال گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان هستیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha