جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
UN

حوزه/ جلسۀ روز چهارشنبۀ سازمان ملل در بحبوحۀ تداوم جنگ غزه برگزار شد و طی آن، سفیر فلسطین ضمن قدردانی از ۱۴۰ کشوری که فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند، تصریح کرد: زمان عضویت این کشور در سازمان ملل از مدت‌ها پیش فرا رسیده است.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، در این نشست، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: در حالی در برابر مجمع ایستاده‌ام که قتل‌عام مردم فلسطین، بی‌وقفه، ادامه دارد.

وی آتش‌بس فوری را که از مدت‌ها پیش، مجمع و شورای امنیت خواستار آن بوده ضروری خواند و خاطر نشان کرد: نمی‌توان بیش از این، آن را به‌تعویق انداخت.

نمایندۀ فلسطین، زمان عضویت این کشور در سازمان ملل را از مدت‌ها پیش فرارسیده دانست و تصریح کرد: ما نمی‌توانیم بپذیریم که حق مردم فلسطین در رابطه با خودمختاری، داشتن کشوری مستقل و عضویت در سازمان ملل به‌هیچ وجهی در گروی حق وتو برای اسرائیل باشد.

وی افزود: فلسطین اکنون موضوع را برای بررسی در مجمع عمومی، در ادامۀ دهمین نشست فوق‌العاده، مطرح خواهد کرد و از شواری امنیت خواست تا درخواست خود را مجدداً برای پذیرش این کشور در سازمان ملل بررسی کند.

نمایندۀ فلسطین همچنین از همۀ کشورها خواست تا از راهکارهای موجود برای پایان دادن به کشتار مردم غزه و پیشبر آزادی و صلح استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زمان بهرسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است، از بیش از ۱۴۰ کشوری که این "گام مهم" را برداشته‌اند، قدردانی کرد.

سفیر فلسطین در خاتمۀ سخنانش گفت: به کسانی که هنوز کشور فلسطین را به‌رسمیت نشناخته‌اند می‌گوییم هیچ زمینه‌ای برای تأخیر بیشتر وجود ندارد. کسانی که می‌خواهند کشور فلسطین و هر فرصت دیگری برای صلح را نابود کنند منتظر نخواهند نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha