شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
اراک

حوزه/ فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از جمله برکات و دستاوردهای برگزاری کنگره شهدای این استان بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، سردار محسن کریمی طی سخنانی در مراسم اختتامیه گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) که در اراک برگزار شد با بیان این که ایمان، توکل برخدا و امید، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با اتکای به همین مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

وی با اشاره به این که پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، افزود: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی همچنین در ادامه با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی ابراز داشت: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیارآفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی(ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

کریمی همچنین افزود: اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان، گفت: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهم ترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از ۱۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

وی بیان داشت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع آوری شده و بزرگترین منبع برای انجام کارهای پژوهشی و علمی است و البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

کریمی در خاتمه افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسأله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha