یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه هاجر خمین بیان کرد: ارتباط و توجه با خالق و معصومین تا آن اندازه در زندگی انسان‌ها مهم است که در هیچ حالی نباید از آن روی گرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه هاجر خمین ظهر امروز نشست اخلاقی با حضور خانم حمزه لو مدیر این مدرسه علمیه برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه هاجر خمین بیان کرد: ارتباط و توجه با خالق و معصومین تا آن اندازه در زندگی انسان‌ها مهم است که درهیچ حالی نباید از آن روی گرداند.

وی گفت: ارتباط با ائمه معصومین علیهم السلام معنویت و آرامش انسان‌ها را ثمربخش می‌کند.

خانم حمزه لو در ابتدا با بیان روایتی از کار و تلاش برای کسب روزی حلال از امام جعفر صادق علیه السلام، بیان کرد: امام علیه السلام نه تنها دیگران را دعوت به کار و تلاش می کردند، بلکه خود نیز با وجود مشغله زیاد، مجالس درس، مناظرات و … در روزهای گرم تابستان، در مزرعه کار می کردند.

وی گفت: یکی از یاران حضرت می گوید: آن حضرت را در باغشان دیدم، پیراهن زبر و خشن بر تن و بیل در دست، باغ را آبیاری می کرند و عرق از سر و صورتشان می ریخت، گفتم: اجازه دهید من کار کنم. فرمودند: «من کسی را دارم که این کارها را بکند، ولی دوست دارم مرد در راه به دست آوردن روزی حلال از گرمی آفتاب آزار ببیند و خداوند ببیند که من در پی روزی حلال هستم.»

حمزه لو افزود: امام صادق علیه السلام در تجارت بر رضایت خداوند تأکید داشت؛ لذا وقتی کارپرداز او که با سرمایه ی امام برای تجارت به مصر رفت و با سودی کلان برگشت؛ امام از او پرسید: این همه سود را چگونه به دست آورده ای؟ او گفت: چون مردم نیازمند کالای ما بودند، ما هم به قیمت گزاف فروختیم. امام فرمود: «سبحان الله! علیه مسلمانان هم پیمان شدید که کالایتان را جز در برابر هر دینار سرمایه یک دینار سود نفروشید!» امام اصل سرمایه را برداشت و سودش را نپذیرفت و فرمود: «ای مصادف! چکاچک شمشیرها از کسب روزی حلال آسان تر است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha