یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/  نخستین همایش منطقه ای حجاب ، عفاف و زیست عفیفانه در منطقه آزاد ماکو

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تأکید بر اینکه انسان زندگی بی‌نهایت دارد، گفت: کوتاهی در بایدها و نبایدها و عمل نکردن به آن‌ها، زندگی ابدی انسان را به مخاطره می‌اندازد و در واقع عمل به دستورات الهی، زندگی ابدی انسان را تأمین می‌کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد، اظهار داشت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن مسئله حجاب در کشورمان را به یک چالش تبدیل کرده و برگزاری چنین همایش‌هایی با محوریت حجاب می‌تواند در رفع این چالش موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبران الهی را برای هدایت بشر فرستاده و بر انسان منت گذاشته که هدایتش به وسیله پیامبری از جنس خود انجام گیرد، گفت: خداوند متعال پیامبران را برای تزکیه مردم و نجات آن‌ها از گمراهی فرستاده است.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر اینکه خداوند تمام آنچه که مورد نیاز بشر برای هدایت اوست را به وسیله پیامبران ارسال کرده، ابراز کرد: خداوند خالق انسان‌ها است و از تمام نیازهای او و تهدیداتی که برایش وجود دارد، باخبر است و از طرفی خداوند مهربان‌تر و دلسوزتر از همه برای بشر است و به همین منظور ارزش‌هایی که ما را به سرمنزل مقصود هدایت می‌کنند، از طریق پیامبران به انسان تعلیم داده است.

وی خاطرنشان کرد: دین متشکل از بایدها و نبایدها، عقاید و باورها بوده و همه هدفش هدایت انسان‌ها به وسیله خداوندی است که مهربان‌تر از همه برای بندگانش است و اگر در عمل به این بایدها و نبایدها دچار قصور شویم، دچار انحراف شده و به منزل نهایی که خداوند در نظر گرفته نمی‌رسیم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، با تأکید بر اینکه انسان زندگی بی‌نهایت دارد، عنوان کرد: کوتاهی در بایدها و نبایدها و عمل نکردن به آن‌ها، زندگی ابدی انسان را به مخاطره می‌اندازد و در واقع عمل به دستورات الهی، زندگی ابدی انسان را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در فرمان مالک اشتر، مالک را به تقوا دعوت می‌کند و می‌فرماید اطاعت الهی را به اطاعت از دیگران ترجیح بده و به مالک دستور می‌دهد هرآنچه از واجبات است، انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه حجاب و عفت یکی از مهم‌ترین احکام الهی است، عنوان کرد: مسئله حجاب و عفاف به قدری حائز اهمیت است که در آیات و روایات متعددی، به حساسیت خداوند متعال به این امر تأکید شده است.

وی اذعان کرد: نوع پوشش و حجاب نشان می‌دهد یک فرد چه اندازه عفیف است و این مهم، حرف خود خداوند متعال است که در آیه ۵۹ از سوره احزاب به آن اشاره شده و حدود حجاب مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در مورد مسئله حجاب و اینکه فرمودند نمی‌شود در این خصوص عقب نشست، چرا که حجاب یک مسئله شرعی و قانونی است را بر اساس آیات قرآن کریم و به تأسی از آن است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله حجاب و عفاف تا آن جایی اهمیت دارد که به نکات ظریفی در این رابطه در قرآن کریم اشاره شده و حتی به نحوه صحبت کردن متعارف و حتی نوع راه رفتن زنان نیز توجه شده که در آیه ۳۰ سوره مبارکه نور قابل جست و جو است.

امام جمعه ارومیه، با تقدیر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در برگزاری همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه به لزوم تبیین مسئله حجاب در دانشگاه‌ها از طریق برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، همفکری و هم اندیشی اساتید و دانشجویان تأکید کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha