دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب گفت: تالار وحدت دانشگاه تبریز ۲۳ اردیبهشت جاری میزبان دانش پژوهانی از ۴۰ کشور جهان در ششمین اجلاسیه این کنگره یک روزه بین المللی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین خضرلو رئیس ششمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای در جمع اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و رویکردهای جامعه المصطفی، به گستره مخاطبانی المصطفی در عرصه بین‌الملل اشاره نمود و ابراز داشت: جامعه المصطفی میزبان دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت جهان بوده، با تدوین نظام‌نامه رشته‌ها، بیش از ۴۰۰ رشته و گراشی علمی در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی را هدف‌گذاری نموده است.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای در ۸ استان و ۸ کشور جهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در ششمین اجلاسیه این کنگره بین المللی، میزبان دانش پژوهانی از ۶۰ کشور جهان در شهر تبریز خواهیم بود.

وی با اشاره به این که برنامه‌ریزی برپایی ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در تبریز از ۸ ماه گذشته آغاز شده بود، اظهار داشت: در فرایند برنامه ریزی‌ها نشست‌های متعددی با حوزه‌های علمیه استان، دانشگاه‌های تبریز، آزاد، مرند، هنر و... برگزار و تبیین روش شناسی تفسیر، سبک‌های تفسیری و رویکردهای حکمرانی در اندیشه قرآنی امام خامنه ای مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه ای مولفه‌های جهاد تبیین و سبک زندگی قرآنی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب را از مهم‌ترین اهداف این کنگره توصیف و خروج از مهجوریت قرآن و ورد قران به بدنه جامعه را از اهداف بزرگ و عالیه این کنگره برشمرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین خضرلو گزارشی از رونمایی ۵ جلد کتاب از آثار این کنگره ارائه نمود و اظهار داشت: کتاب ۳ جلدی در حوزه تبلیغ و ارتباطات، کتاب ۱ جلدی مقالات بین المللی و ۱ جلد کتاب چکیده مقالات منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha