دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
افتتاح طرح فیبر نوری قم

با حضور رئیس جمهور و افتتاح طرح فیبر نوری قم ۴۳۵ هزار خانوار قمی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز با حضور در پارک علم و فناوری منطقه پردیسان قم، طرح فیبر نوری قم را افتتاح کرد.

این طرح در مدت بیش از ۱۸۰ روز و با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

برای طرح فیبر نوری قم که کل استان قم شامل ۷ شهر و ۴۳۵ هزار خانوار قمی را تحت پوشش قرار می دهد بیش از ۶۵ کیلومتر حفاری و اجرای فیبر بین شهری و بیش از ۳۴۰ کیلومتر حفاری، داکت گذاری و ایجاد شبکه شهری اجرا شده است.

بر اساس اعلام مسئولین با بهره برداری از طرح فیبر نوری قم سرعت اینترنت ۱۸ تا ۵۶ برابر افزایش می یابد.

طرح فیبر نوری قم افتتاح شد | رئیسی: دولت به رفاه مردم در فضای مجازی توجه دارد

دولت به رفاه مردم در فضای مجازی توجه دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این مراسم گفت:‌ قرار گرفتن ۷.۵ میلیون خانوار کشور زیر پوشش شبکه فیبرنوری، خبر امیدبخشی است و باید تمام مردم در بازه زمانی کوتاه از این زیرساخت مهم ارتباطی برخوردار شوند.

وی بیان کرد: یکی از موضوع‌هایی که امروز باید مورد توجه باشد، اهمیت فضای مجازی در زندگی روزمره مردم است؛ در زمان حاضر ۲۵ میلیون نفر از مردم کشور از شبکه فیبر نوری برخوردار شده‌اند.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز کسب‌وکارها، انتقال دانش، ارتباطات اداری، سازمانی، مالی و غیره بر بستر فضای مجازی قرار گرفته‌ است و بر همین اساس رفاه مردم در فضای مجازی مورد توجه است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت اینترنت ادامه داد: قدرت و شتاب در شبکه مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم است.

رئیسی توسعه فیبر نوری را یک زیرساخت مهم فرهنگی در انتقال دانش و فناوری یاد کرد و گفت: با ایجاد این ظرفیت پژوهشگران، دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی می‌توانند با شتاب و سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: ایجاد امکانات ارتباطی مانند شبکه فیبرنوری در استان قم که جایگاه والایی در تولید علم و دانش و پژوهش دارد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

واگذاری هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی، بازدید از آزادراه در حال ساخت شهید سلیمانی، افتتاح پروژه توسعه خطوط و بهسازی ۱۹ کیلومتر "بلاک ساقه- باغیک" به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، بازدید از فرودگاه قم و بازدید از شهرک در حال ساخت اول "پرنیان" و کلنگ زنی عملیات آماده‌سازی شهرک دوم پرنیان دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهور در این روز خواهد بود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha