دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
هاشمی

حوزه/ هاشمی با بیان اینکه حج نمایشی از بی طبقگی است و همه در برابر خداوند متعال سر تعظیم فرود خواهند آورد، گفت: حج رزمایش قدرت معنوی، اجتماعی و سیاسی اسلام در برابر زیاده خواهان دنیا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در دیدار با مدیرکل و مسئولان حج و زیارت استان سمنان و جمعی از مدیران کاروان‌ها در محل استانداری اظهار داشت: برنامه و مدیریت حج و زیارت استان جهت خدمت‌رسانی، تامین امنیت و سفری ایمن برای زائران خانه خدا بسیار مطلوب بوده که جای تقدیر دارد و از تمام کارگزاران حج و زیارت استان سمنان تقدیر می کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج و زیارت به مسائل مهمی اشاره کردند که یکی از آن‌ها برائت از مشرکان و توجه به محور مقاومت و غزه است که زائران استان هم به آن توجه داشته باشند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند حج نمایش بندگی و خشوع مقابل خداوند متعال است.

استاندار سمنان با بیان اینکه حج در کنار معنویت سفر اجتماعی شامل برابری، برادری، یکرنگی در صحرای عرفات مشخص است، افزود: حج نمایشی از بی طبقگی است و همه در برابر خداوند متعال سر تعظیم فرود خواهند آورد و حج رزمایش قدرت معنوی و اجتماعی و سیاسی اسلام در برابر زیاده خواهان دنیا است.

هاشمی با بیان اینکه زائران ایران نمایندگان ایران اسلامی در حج امسال هستند و این نمایندگی را در رفتار و کردار هم نمایش خواهند گذاشت، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در مقوله خدمت رسانی به زائران پیشگام است.

وی افزود: کارگزاران و دست اندرکاران خوشبختانه ارج و قرب بسیار خوبی برای حجاج ایران قائل هستند در صورتی که برخی از کشورها این طور نیست و حجاج بسیاری از کشورها عمدتاً بعد از فرودگاه در کشور عربستان به حال خودشان رها می شوند در حالی که حجاج ایرانی دارای راهنما، حمل و نقل، خدمات و ... هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha