دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس انرژی اتمی با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اگر در دنیا اقتدار علمی نداشته باشیم، کارمان پیش نمی رود؛ اقتدار علمی پایه اصلی هر پیشرفتی در عرصه بین الملل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور عصر امروز جمعه ۲۱ اردیبشهت در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ضمن تبریک دهه کرامت اظهارکرد: در ابتدا جای دارد از حضور ارزشمند ریاست محترم جمهوری و هیئت وزیران در آغاز دهه کرامت به استان قم، تقدیر و تشکر داشته باشم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با قدردانی از زحمات و تلاش های مهندس محمد اسلامی در مقام ریاست سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: شما در جایگاهی بسیار استراتژیک و حساس مشغول خدمت به جامعه اسلامی هستید، لذا از تلاش های بنیادین شما تشکر می کنم و دعاگویتان هستیم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در این دوره باید از دولت به لحاظ نگاهی که به مرزهای علمی وتوسعه علمی داشت، بویژه در خصوص انرژی هسته ای تشکر کرد، افزود: اگر در دنیا اقتدار علمی نداشته باشیم، کارمان پیش نمی رود؛ اقتدار علمی پایه اصلی هر پیشرفتی در عرصه بین الملل است.

افکارعمومی را با دستاوردهای علمی انرژی هسته ای آشنا کنید

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به علمیات غرورآفرین وعده صادق، ادامه داد: وعده صادق یک نقطه عطف در منطقه و جهان ایجاد کرد. اگر بخواهیم تحلیل کنیم، ارکان این عملیات و نقطه عطف آن، اول ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی، سپس رهبری معظم و فرماندهی معظم له که از دهه های گذشته آغاز شده است، رکن سوم نیروهای مسلح مقتدر کشورمان اعم از سپاه و ارتش و رکن چهارم جامعه نخبگان و علمای ما در دانشگاه و حوزه های علمیه است. پیشرفت های موشکی و تسلیحاتی که شاهد آن هستیم، حاصل تعامل و همکاری میان قوای نظامی و از سوی دیگر نخبگان دانشگاهی ما می باشد که در همین مسیر جمعی از نخبگان و دانشمندان ما به شهادت رسیده اند، یادشان گرامی باد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اهتمام جدی مقام معظم رهبری به توسعه علمی و پیشرفت های نظامی و دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: حضرت آقا نگاه ویژه ای به پیشرفت های علمی در انرژی هسته ای دارد، چرا که با اقتدار علمی و دانشی و حرکت در مرزهای دانش می توانیم در عرصه بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم. حرکت در مرز دانش، اقتدار ایجاد می کند و لذا از اهتمام سازمان انرژی اتمی در این زمینه تشکر می کنم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه چشم بسیاری از ملت های مسلمان و حتی غیرمسلمان در اقصی نقاط دنیا به ایران مقتدر و استکبارستیز دوخته شده است، خاطرنشان کرد: زمانی که اولین ماهواره پژوهشی و تحقیقاتی ایران با موفقیت به فضا پرتاب شد، بنده در جمعی چند هزار نفری در یکی از کشورهای آفریقایی مشغول سخنرانی بودم، از همهمه، شادی و تکبیر مستمعین حاضر در مراسم عمق ارادت ملت های مظلوم جهان را به جمهوری اسلامی ایران پی بردم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: خبرها و گزارش خوبی ارائه کردید، کم و بیش در جریان مسائل بودم، اما واقعا انرژی هسته ای با گوشت، پوست و خون مردم عجین است، این ملت سالها پای این رشد علمی و اقتدار علمی و فناوری ایستاده، طبیعتاً این حق مسلم باید در زندگی مردم جاری باشد. حضور این فناوری ارزشمند در صنعت دارویی، کشاورزی و... بسیار ارزشمند است اما افکار عمومی بیشتر در جریان این توفقیات قرار بگیرد و ما هم به عنوان حوزه علمیه و برخورداری از شبکه عظیم تبلیغی در خدمت برنامه های تبیینی سازمان خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: حوزه از منظر فلسفی، کلامی، فقهی و فرهنگی در قلمروهای مختلف فناوری و تحولات علمی به تناسب مأموریت خودش، نقش ایفا می کند و در این زمینه ما در حوزه های مختلف هم همکاریهایی با نهادها، سازمان ها و ارگان های کشور در قالب ستادهای راهبردی داریم و برای همکاری صرفا به از امضای تفاهم نامه بسنده نکرده و افرادی را به منظور تعامل و همکاری بیشتر مشخص می کنند، لذا در همین راستا همکاری حوزه با وزارت آموزش و پرورش وارد دومین برنامه پنج ساله همکاری شده است. امید است این تفاهم و همکاری با سازمان انرژی اتمی در قالب سرفصل هایی که مطرح می شود، همکاری ارزشمندی باشد.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت ویژه از جامعه نخبگانی کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: نه تنها سازمان انرژی اتمی بلکه تمام نهادهای کشور که امکان پرورش و حمایت از نخبگان کشور را دارند با حمایت های ویژه و منحصر به فرد از پیشتیبانی تحصیلی گرفته تا سایر امکانات برای رشد و تعالی قشر فرهیخته و دانشی کشور تلاش کنند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان حوزه های علمیه و سازمان انرژی اتمی کشورمان به امضای مدیران ارشد این دو نهاد رسید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha