پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
دکتر رفیعی آتانی در  نشست شورای امور پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: باید تفکر دینی اسلامی و اجتماعی که در حوزه های علمیه تولید می شود، به بهترین شکل ممکن در عرصه سیاستگذاری عرضه شود و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بهترین پل ارتباطی برای این موضوع می باشد و ما تمام تلاش خود را در این حوزه به کارمی گیریم. 

به گزارش خبرگزاری حوزه, دکتر رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در نشست شورای امور پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با حضور حجت الاسلام والمسلمین روانبخش منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت قوانین در مجلس شورای اسلامی و گره گشایی از مشکلات مردم گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس این آمادگی را دارد که به عنوان اتاق فکر نمایندگان مجلس در عرصه‌های مختلف به ایفای نقش بپردازد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پژوهش های بسیار غنی خوبی در عرصه های مختلف در حوزه های علمیه و مرکز علمی در حال انجام است، گفت: باید تفکر دینی اسلامی و اجتماعی که در حوزه های علمیه تولید می شود، به بهترین شکل ممکن در عرصه سیاستگذاری عرضه شود و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بهترین پل ارتباطی برای این موضوع می باشد و ما تمام تلاش خود را در این حوزه به کارمی گیریم.

دکتر رفیعی آتانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس را مشاوری امین برای همه نمایندگان مجلس دانست و بیان داشت: مرکز در زمینه بررسی طرح ها و لوایح، حضور در کمیسیون‌های تخصصی و تهیه گزارش های مکتوب علمی ناظر به طرح ها و لوایح و اعزام کارشناسان به کمیسیون ها و کارگروه های علمی مجلس اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و این آمادگی را دارد که به مطالبات نمایندگان مجلس در این حوزه ها پاسخ دهد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این مرکز با فعالیت هفت گروه علمی( حقوق، اقتصاد، سیاست، فرهنگی و اجتماعی، مدیریت اسلامی، تولیدی و زیربنایی و حکمرانی اسلامی) توانسته است با استفاده از ظرفیت محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی، اثرگذاری خوبی در مجلس داشته باشد.

دکتر رفیعی آتانی با بیان اینکه نقش فقه باید در قوانین و مجلس تقویت و به صورت مبنایی باشد، ما طبق قانون اساسی، قانون باید مبتنی بر شریعت اسلام باشد و تنها اکتفا کردن به عدم مخالفت کافی نیست، به همین دلیل مطابق اصل چهارم قانون اساسی، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تاسیس و تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha