پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
اراک

استاندار مرکزی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت جوانان و نخبگان، لازمه تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، فرزاد مخلص الائمه طی سخنانی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به لزوم اهتمام همه مدیران برای تحقق شعار سال ابراز داشت: سال گذشته، عمده برنامه‌های حوزه اشتغال به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید و بیش از ۱۷۸ درصد اشتغال تعهد شده نیز در این سال محقق شد.

وی افزود: برای تحقق شأن و جایگاه واقعی استان باید تلاش مضاعفی صورت گیرد که این مهم نیازمند هم افزایی است همچنین در این حوزه باید از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف نیز بهره گیری شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تمام امتیازات برگزاری شورای برنامه‌ریزی در استان کسب شد و تصور بنده بر این است سال ۱۴۰۲ نیز همین رتبه را کسب کرده باشیم.

وی بیان داشت: تولید ۵۰۰ دستگاه لوکوموتیو در استان تصویب شده و استان باید سهم خود را از ساخت لوکوموتیو دریافت کند تا در حق تولید استان اجحاف نشود.

مخلص‌الائمه با اشاره به این که فرمانداران و مدیران استان باید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: سال ۱۴۰۳ باید تکلیف بیشتر طرح‌های ناتمام مهم باقی مانده مشخص شود هرچند هیچ دولتی توان اتمام همه طرح‌های نیمه کاره را ندارد اما این مهم بر اساس اولویت بندی باید به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی‌ها باید امید آفرین باشند و موفقیت‌ها به اطلاع عموم مردم برسد هر چند اکنون موفقیت‌های دولت به درستی به اطلاع عموم مردم رسانده نمی‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به شعار سال جاری افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم در استان مرکزی باید مقصود از جهش تولید با مشارکت مردم مشخص و مسیر حرکت گفتمان جهش باید روشن و تبیین شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق درآمدهای استان، امسال افزایش سهم ویژه ای لحاظ شده که بخش زیادی از محل منابع مالیاتی و بخش دیگر از سایر منابع مانند حقوق معادن تأمین می‌شود از این رو هر یک از دستگاه‌های اجرایی که متولی دریافت حقوق دولتی هستند باید سهم حقوق دولتی را محقق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha