پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای (2)

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: قرآن کریم کتاب مبین و بیان کننده مشکلات و برطرف کننده نیازهای فکری و زندگانی است که انسان را به راه های سلامت هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه ، امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت ولادت با سعادت فاطمه معصومه سلام الله علیها از هدایت ها و حمایت های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی را بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: از همه مسئولات و مدیران بخش های اداری، نظامی، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی استان تقدیر می کنم که هر یک به سهم خود در برگزاری هرچه با شکوه تر این همایش نقش آفرینی نمودند.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع این همایش، با بیان این که کنگره اندیشه های قرآنی امام خامنه ای، قرآن کریم را به عنوان تنها کتاب خالص و بی شک و شبهه الهی که برای هدایت همه تاریخ بشر الی العبد را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: قرآن کریم کتاب مبین و بیان کننده مشکلات و برطرف کننده نیازهای فکری و زندگانی است که انسان را به راه های سلامت هدایت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی با تاکید بر این که سالم ترین زندگی در سایه عمل به قرآن کریم نهفته است و انسان ها را از ظلمت و تاریکی به نور و پاکی هدایت می کند، اظهار داشت: قرآن کریم قواعد زندگی انسانی و پاک و راه زندگی مستقیم و روش بدون انحراف بشر را به انسان می آموزد. ارائه سبک زندگی و فرهنگ و تمدن الهی و معنوی بر اساس تمسک به قرآن دست یافتنی است.

وی اندیشه های الهی رهبر معظم انقلاب که در سایه سار تلمذ در محضر قرآن بدان دست یافته را از دیگر محورهای این همایش دانست و اظهار داشت: قرآن و اندیشه های قرآنی به تفسیر و برداشت و روایت امام خامنه ای به عنوان حکیم الهی بسیار راهگشاست.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان این که علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته هنوز در میان راه و عرضه اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب قرار داریم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم ارائه دهنده نظام زندگی است و توجه به این که قرآن گنجینه ای برای ارائه نظام حیات بشر بسیار مهم و ضروری است که در یکی دو قرن اخیر بیش از گذشته به این ادبیات نظام سازی توجه شده است.

وی به تفاوت تفاسیر پیشین قرآن با تفاسیری چون المیزان اشاره نمود و ابراز داشت: نگاه تفسیر المیزان نشان دهنده اهمیت استخراج نظامات زندگی فردی و اجتماعی سیاسی اقتصادی و حکمرانی از آموزه های قرآنی است. این نظام سازی ها در قرن اخیر مورد توجه اندیشمندانی که در خدمت به ساحت قرآن فعالیت می کردند، قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی بازشناسی اندیشه قرآنی علامه طباطبایی و شاگردان ایشان از جمله امام خامنه ای، شهید مطهری، استاد مصباح را بسیار مهم توصیف نمود و ابراز داشت: توجه به نظام سازی که در کتاب طرح کلی اندیشه قرآنی مقام معظم رهبری بسیار مهم است.

وی جهان بینی را اصلی ترین بنیاد یک تمدن دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب ضمن ارائه جهان بینی تمدن ساز، تمام مباحث را با حیات اجتماعی بشر، عبادت و رابطه انسان با خداوند مرتبط ساخته بر عبودیت جمعی که جامعه ای در مسیر عبودیت خدا حرکت کند تصریح می کند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان این که در نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب عبادت و عبودیت فقط یک پدیده و عمل فردی نیست و بر این اساس جامعه ای اسلامی است که در مسیر عبودیت الهی حرکت کند، چرا که نبوت یک بعثت اجتماعی است.

وی به تبیین فرازهایی از مباحث توحید، نبوت، ولایت و امامت در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب پرداخت و ابراز داشت: مسئله امروز بشر مسئله تمدن است و در مراحل افول یک تمدن مادی غربی و سعود تمدن الهی مبتنی بر آرمان بلند انقلاب اسلامی قرار داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی ارائه یک تمدن الهی و معنوی به بشر را از آثار و برکات انقلاب اسلامی دانست و اذعان داشت: دشمنی دشمنان اسلام و انقلاب نه فقط به جهت مسائل سیاسی، بلکه مهمتر از آن خوف پایان یافتن تمدنی مادی است که هیچ رقیبی را تحمل نمی کند. آرمان بلند تمدنی انقلاب اسلامی به لطف الهی پیشگامی و پیشتازی مسیر را در عرصه جهانی در پیش گرفته و دشمنان قویا در کمین هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha