پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156386
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
خنداب

حوزه/ مبلغه مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: در اسلام و قرآن احترام به دختر به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تأکید قرارگرفته است. احترام به دختر می بایست به گونه ای باشد که در عمل خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم رقیه شعبانی مبلغه مدرسه علمیه مهدیه خنداب در حلقه تربیتی که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ارزش دادن و زنده کردن مناسبتهای مهم تاریخی اعم از مناسبتهای قمری و شمسی بود.
وی گفت :چندین سال است که از میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) تا میلاد امام رضا (علیه السلام)، دهه کرامت نامگذاری شده است. بسیار مهم است که در این ایام مبارک به جایگاه دختر در اسلام و قرآن بپردازیم. شعبانی اظهار داشت : خدای کریم در چندین آیه به عدم تفاوت پسر و دختر اشاره کرده است ،در سوره تکویر جریان زنده به گور شدن دختران را به گونه ای جانسوز و تکان دهنده بیان میکند و می فرماید که به کدامین گناه کشته شدند.
وی افزود :در اسلام و قرآن احترام به دختر به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تأکید قرارگرفته است. احترام به دختر می بایست به گونه ای باشد که در عمل خود را نشان دهد ،در سیره ی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم داریم که با دخترشان چنان رفتار میکردند که همگان را حیرت زده میکردند.

شعبانی در ادامه خاطر نشان ساخت: حضرت معصومه سلام الله علیها دارای ویژگی هایی چون شفاعت گسترده، عصمت، فداها ابوها و تنها خواهر امام هشتم هستند.
وی گفت :غربی ها که امروزه به خاطر توجه بیش از حد به مادیات و غرق شدن در آن نهاد خانواده را از دست داده اند به دنبال به لجن کشیدن ملتهای دیگر خاصه ایران هستند.آنها فضای مجازی را بهترین بستر برای رسیدن به هدفشان انتخاب کرده اند و دختران اسلامی را مورد هدف قرار دادند.خانواده ها باید با سواد رسانه ای فریب اهداف آنها را نخوردند.

جایگاه دختر در اسلام و قرآن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha