چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه /آیین رونمایی از کتاب «قدمت بر چشم» با حضور نویسندگان اثر و سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین نور بخش در آیین رونمایی از کتاب «قدمت بر چشم» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضورنویسندگان امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره)گفت : کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی جامعه امروز هستند.

وی با اشاره به برگزاری آیین های رونمایی از کتاب و برنامه های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه های عمومی استان، افزود: این قبیل فعالیت ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گام نهادن در مسیر انجام رسالت اصلی خود مبنی بر رشد فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال، اظهار کرد: با توجه به تاکید ایشان مبنی بر معرفی کتاب خوب در فضای مجازی و همچون گذشته تلاش ما بر این بوده است تا با پخش این برنامه از طریق فضای مجازی اسکای روم میزبان علاقمندان سراسر استان باشیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در معرفی کتاب «قدمت بر چشم» اثر مهدی قزلی و عطیه هراتی مطلق، ابراز کرد: این کتاب شامل خاطرات افرادی است که به خدمت شریف میزبانی زائرین امام رضا(ع) مشغول بوده اند.

در ادامه مهدی قزلی، نویسنده کتاب «قدمت بر چشم» پیرامون این کتاب گفت: این کتاب در بردارنده موقعیت افرادی است که به هر نحوی در حال خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بوده اند.

وی اضافه کرد: خدمت میزبانی به زائرین امام رضا(ع)، ماجرایی جاری و مهم در این سرزمین است. اگر مسیر بغداد به مدینه و بالعکس را در نظر بگیریم به این نتیجه خواهیم رسید که ایرانیان سابقه ای طولانی در میزبانی از زائرین حضرت ثامن الحجج(ع) داشته اند.

قزلی افزود: سبقه میزبانی مردم ایران و به ویژه مردم مشهد از زائرین امام رضا(ع)، مملو از خاطراتی است که کمتر و یا می توان گفت هرگز به آن پرداخته نشده است.

نویسنده کتاب «قدمت بر چشم» تصریح کرد: با مطالعه این کتاب بدون شک هر فردی به این نتیجه خواهد رسید که بسیاری از خاطرات می توانست در این اثر گنجانده شود.

وی اظهار امیدواری کرد این اثرمی تواند سرآغاز حرکتی عظیم در ثبت این قبیل خاطرات باشد، یادآورشد: مایه مباهات است که امروزه ایده های مراقبت و خدمت به زائرین بسیار وسیع شده و از محدوده جغرافیایی خارج شده است.

سپس عطیه هراتی مطلق، دیگر نویسنده کتاب «قدم بر چشم» ضمن تبریک ایام دهه کرامت، در خصوص نام کتاب گفت: «قدمت بر چشم» بهترین معرفِ کتاب است. عنوانی که به تمام معنا سابقه میزبانی و ارادت نه تنها مردم مشهد و خراسان بلکه تمامی کشور را از زائرین امام مهربانی ها نشان می دهد.

در ادامه سید جلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در پایان گفت: این اثر تاثیر به سزایی در ترویج فرهنگ میزبانی می تواند داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت های ما در شهر مشهد، یکی از دغدغه های اصلی این سازمان ارائه میزبانی مناسب به زائرین امام رضا(ع) بوده است.

بامشکی ضمن تشکر از قلم رسا و شیوای نویسندگان اثر، تصریح کرد:این کتاب حاصل فراخوانی است که در سطح شهرستان انجام شد. در نهایت یکصد و پنجاه خاطره دریافت شد که چکیده آن اثری است که امروز در دسترس شما قرار گرفته است.

گفتنی است، کتاب «قدمت بر چشم: روایت‌هایی از خدمت و میزبانی زائران امام رضا(ع)» اثر مهدی قزلی و عطیه هراتی مطلق در 215 صفحه توسط انتشارات بوی شهر بهشت مشهد در سال 1403 به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha