شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نماز جمعه خارگ از قاب دوربین

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: مسئولان نسبت به اجرای صحیح و با سرعت قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر، امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک پیش رو بودن میلاد امام رضا علیه السلام، گفت: در خصوص زیارت امام رضا علیه السلام مرحوم شیخ صدوق هم در من لا یحضره الفقیه و هم در عیون روایات متعددی را از ائمه معصومین ذکر کرده است که نشان‌دهنده اهمیت زیارت امام هشتم علیه السلام است.

خطیب جمعه خارگ با گرامیداشت روز ملی جمعیت، ابراز داشت: یکی از مؤلفه های قدرت، جمعیت است و جمعیت، موهبت الهی است. باید نگاه تقلیدگرایانه به زندگی غربی را کنار بگذاریم و در جهت این مهم آثار و پیامدهای آینده را بدانیم.

وی بیان داشت: از راهکارهای مهم نسبت به موضوع جمعیت فاصله گرفتن از سبک زندگی غربی و اشرافی، ترویج تحکیم خانواده و ازدواج آسان، توجه به جایگاه ارزشمند فرزند و فرزندآوری، اعتماد و حسن ظن به خدا، توجه به جایگاه ارزشمند مادری و همسری است.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: مسئولان نسبت به اجرای صحیح و با سرعت قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند. باید برای حل این مشکل بزرگ آینده، مشوق های اقتصادی، امتیاز خرید خودرو، امتیاز زمین رایگان، و تسهیلات فرزند آوری توسط دولت اجرا شود و نظارت مجلس بر اجرا مستمر باشد.

امام جمعه خارگ در ادامه با اشاره به فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس، گفت: این روز، روز مقاومت، ایثار و پیروزی است. مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، بلکه‌ در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. اینکه گفتیم جوان‌های مؤمن و حزب‌اللّهی و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش را رها نکنند و دنبال بکنند، و همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی کشور را دعوت کردیم و می‌کنیم که در این جهت حرکت کنند، این، بخش فرهنگیِ جهاد کبیر و عدم تبعیّت از دشمن است.

وی با اشاره به زیبایی‌های مشارکت و رقابت و امنیت و سلامت انتخابات اخیر، گفت: مشارکت ۴۱ درصدی مردم، اگر چه به‌خاطر مشکلات عدیده داخلی خصوصا اوضاع معیشتی تا حدود زیادی مقبول است اما واقع این است که این نصاب مشارکت، مطلوب نیست.

حجت الاسلام کارگر گفت: میزان مشارکت در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری باید به عنوان یک اولویت کاری برای همه ما مطرح باشد.

وی با بیان اینکه غلبه آزاردهنده برخی بداخلاقی های انتخاباتی مشاهده شد، ابراز داشت: غلبه احساسات بر عقلانیت، بداخلاقی‌های تبلیغاتی، افشاگری‌های مبهم و تأیید نشده، تندوری‌ها و خشونت کلامی نسبت به یکدیگر، تشدید دوقطبی‌های کاذب؛ از نازیبایی‌های انتخاباتی بود که مانند زخمی بر پیکره جبهه انقلابی نشست و نباید در آینده تکرار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha