یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1157655
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
آیت الله بهجت

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی با نقل خاطره ای از حضرت آیت الله بهجت(ره)، گفت: بنده در سال اول طلبگی محضر حضرت آیت الله بهجت(ره) عرض کردم آقا چه کنیم که نماز شب خوان بشویم؟ ایشان سرشان را بالا آوردند و فرمودند "نماز شب بخوانید تا نماز شب خوان بشوید".

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله العظمی بهجت(ره) مراسم بزرگداشتی از سوی بیت معظم‌له و شاگردان ایشان و با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد آیت‌الله بهجت (فاطمیه گذرخان) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در این مراسم گفت: ذات اقدس اله اگر کسی را مورد حمد و ثنا قرار داده است پس از عبور یک‌سری اطلاعات و زمون ها می باشد و عبور از این موارد رسیدن به جایگاه عبودیت و بندگی را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: ما یک سالک داریم و یک مسلک، لذا باید دنبال مسلکی بود که سالک مقصود را به طریق رسانده است؛ باید دنبال طریقی رفت که او به مطلوب رسید و به دنبال آن مورد عنایت خداوند متعال و معصومین علیهم السلام قرار گرفت و این امر مهم غیر از رسیدن به جایگاه بندگی محقق نمی شود.

کارشناس مذهبی در بیان نقلی از آیت الله بهجت(ره) خاطرنشان کرد: آن کسی که در طریق و سلوک الی الله است باید مراقبت بیشتر داشته باشد چرا که یک خطا و اشتباه و ترک اولائی ممکن است انسان را به عقب بیندازد چون در حالات قلب تاثیر می‌گذارد. هیچ گاه در سیر این مرجع بزرگوار یکبار دیده نشد دعوت کنند به امری غیر از این سه مورد که معرفت رب، معرفت به پیغمبر خدا و اقرار به نبوت و معرفت نسبت امام؛ این مرجع عالقیدر چه قدر به طلاب می فرمودند به درِ خانه امام زمان(عج) بروید و چه سفارش های در این زمینه داشتند. کاری کنیم که به چشم امام زمان(عج) بیاییم و تمسک به اهل بیت داشته باشیم و در ۲۴ ساعت حداقل ۵ دقیقه وقت بگذاریم و با حضرت صحبت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: برای سلوک در مرحله معرفت رب و شناخت خدا لوازمی دارد که امر خدا عمل شود و نهی خدا را انجام ندهیم، لذا خلوت و انس با خدا، نماز اول وقت و نمازهای نافله، انس با قرآن در سحر و توجه به نافله به انسان سیر می دهد و سلوک را سرعت می بخشد. ما باید از خدا معرفت را بخواهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان با نقل خاطره ای از حضرت آیت الله بهجت(ره)، گفت: بنده در سال اول طلبگی محضر حضرت آیت الله بهجت(ره) عرض کردم آقا چه کنیم که نماز شب خوان بشویم؟ ایشان سرشان را بالا آوردند و فرمودند "نماز شب بخوانید تا نماز شب خوان بشوید".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha