یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
پورخاقان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان گفت: امروز برخی فیلم سازان خودی هم حالا به غلط یا عامدانه وارد این عرصه شده اند و آن جایی که می خواهند یک آدم بدبخت، عقب مانده را نشان دهند یک خانم چادری، ساده را به رخ می کشند و در جایی هم می خواهند یک زن موفق را نشان دهند او را با وضعیتی مشخص، غیر چادری و آرایش کرده به تصویر می کشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، در مراسم تجلیل از مسئولان روابط عمومی های سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور، اقناع سازی مخاطبین را وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها دانست و گفت: روابط عمومی ایجاد کننده رابطه بین درون دستگاه با مردم به عنوان مخاطبین بیرونی و کارکنان سازمان به عنوان مخاطبین درونی سازمان است که این روابط اگر درست ترسیم شود و عملکرد دستگاه و نظرات مردم درست منعکس شود، موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به وظایف مهم پیامبران و اولیاء الهی در رسالت خویش در رساندن پیغام الهی به مردم، از منظر قرآن کریم، گفت: رساندن پیام الهی به انسانها یکی از وظایف اصلی انبیاء بوده و این امر به نوعی وظایف روابط عمومی در رساندن صحیح پیام به مخاطب و هدایت و اصلاح او را خاطر نشان می سازد.

وی افزود: در ماجرای غدیر خم خداوند نیز به پیامبر می فرماید یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک، ای رسول خدا آن وظیفه ای که خدا بر دوش تو نهاده شده است به دیگران ابلاغ کن و این ابلاغ در مقابل چشم حدود یکصد هزار نفر انجام می شود یعنی اقدامی مشابه رسانه های ارتباط جمعی فعلی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نقش رسانه های استکباری در هدایت افکار عمومی به سمت منافع خود، گفت: امروز هیچ کس منکر این نیست که غول های رسانه ای می توانند تفکر جامعه  را به سمت و سوی دلخواهی که می خواهند سوق دهند تا آنجا که جای شهید و جلاد را عوض  می‌کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز می بینیم این رسانه ها چگونه حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند. مبارزان حماس را که برای دفاع از سرزمین و ناموس خویش در مقابل ارتش صهیونیستی تا دندان مسلح می جنگند چگونه تروریست معرفی و در مقابل، اسرائیلی ها را مظلوم جلوه می دهند.پ

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان ادامه داد: فیلم سازان غربی نیز وقتی می خواهند الگوی یک فرد موفق و با کلاس و متمدن را نشان دهند یک چشم آبی اروپایی یا آمریکایی را دائما به تصویر می کشند اما وقتی می‌خواهندیک فرد بد را معرفی کنند از چهره های آسیایی و آفریقایی استفاده می کنند و البته تکرر این تبلیغات در ذهن مخاطب اثر گذار است.

وی بیان کرد: امروز برخی فیلم سازان خودی هم حالا به غلط یا عامدانه وارد این عرصه شده اند و آن جایی که می خواهند یک آدم بدبخت، عقب مانده را نشان دهند یک خانم چادری، ساده را به رخ می کشند و در جایی هم  می خواهند یک زن موفق را نشان دهند او را با وضعیتی مشخص، غیر چادری و آرایش کرده به تصویر می کشد و قطعا وقتی این موضوع در فیلم های مختلف تکرار  شود آرام آرام ذهن مخاطب به آن سمت کشیده می شود که انسان غربی و بی حجاب مظهر تمدن و افراد چادری یا غیر اروپائی مظهر عقب افتادگی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه های بزرگ امام خمینی (ره) و نگاه بلند مقام معظم رهبری، هیمنه این غول های تبلیغاتی در حال شکسته شدن است، گفت: امروز در دنیا شاهد هستیم که وقتی سخنرانی های مقام معظم رهبری شروع می شود در جلب مخاطبین رتبه اول را کسب می کند و مات و مبهوت هستند که مقام معظم رهبری چه مطلبی را می خواهند بگویند.

وی افزود: به برکت خون شهدای مردم غزه شاهد هستیم که به رغم همه تبلیغات رسانه های استکبار مردم آزاده دنیا و دانشجویان در اقصی نقاط جهان از ظلم و ستم صهیونیست ها در غزه به خروش آمده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha