دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
نجفی

حوزه / حسن نجفی گفت: ساخت فیلم با محوریت امام رضا (ع) در اولین قدم نیازمند به عشق است. در این عرصه هر اثر هنری تنها به واسطه عشق اوج گرفته و بر دل و جان تماشاگر می‌نشیند وگرنه صرف داشتن داستانی تاریخی که قصه‌اش همزمان با زیست امام هشتم (ع) است آن کار را تاثیرگذار نمی‌کند.

حسن نجفی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه در تهران بیان کرد: ساخت فیلم با محوریت امام رضا (ع) در اولین قدم نیازمند به عشق است. در این عرصه هر اثر هنری تنها به واسطه عشق اوج گرفته و بر دل و جان تماشاگر می‌نشیند وگرنه صرف داشتن داستانی تاریخی که قصه‌اش همزمان با زیست امام هشتم (ع) است آن کار را تاثیرگذار نمی‌کند.

وی افزود: عشق به امام رضا (ع) تنها به مرزهای ایران خلاصه نمی‌شود بلکه در تمام کشورهای مسلمان می‌توان این مسئله را مشاهده کرد. برای مثال چند سال پیش به باکو سفر کرده بودم در آن شهر من راننده تاکسی را دیدم که عاشقانه امام رضا (ع) را دوست داشت. مثال‌هایی از این دست بسیار هستند تنها کافیست نگاهی عمیق و باورمند به آن داشت.

این کارگردان ادامه داد: وقتی می‌خواستم فیلم «آسمان هشتم» را بسازم تمام تلاشم این بود قصه‌ای را بیان کنم که تا به حال بازگو نشده باشد. برای همین یک خانواده باکویی را محور قصه‌ام قرار دادم که برای زیارت به مشهد می‌آید. این زیارت در نهایت به نجات فرزندشان از بیماری توسط یک خادم امام رضا (ع) می‌انجامد البته تمام تلاشم را کردم تا عقلانیت جزئی از قصه باشد زیرا مخاطب بیش از هر چیز به دنبال عقلانیت و منطق است.

نجفی تاکید کرد: ساخت فیلم با محوریت امام رضا (ع) عرصه‌های مختلف را در بر می‌گیرد منظور اینکه هم فیلم اجتماعی یا دینی می‌تواند الهام بخش ساخته اثری با محوریت امام رضا (ع) باشد یا فیلمی پلیسی یا کودک که در آن محور شخصیت و سیره امام رضا (ع) است. لازم به ذکر است سیره امام رضا (ع) را نباید امری غیر قابل دسترس توصیف کرد چون اگر این گونه عمل کنیم نباید انتظار تاثیرگذاری داشته باشیم.

نجفی در انتها تصریح کرد: ائمه به نور وصل هستند و شخصیتی معصوم دارند برای همین پرداختن مستقیم به زندگی آنها حساسیت‌های خاص خود را دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنم اگر قرار است فیلم یا سریالی به صورت مستقیم زندگی ائمه را محور قرار دهد حتماً اثر تولیدی از مشاوره کارشناسان شاخص دینی بهره برده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha