یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ وزیر کشور گفت: شهدا می‌روند تا انقلاب، اسلام عزیز و ارزش‌ها بمانند و آسمان‌های برافراشته بر سراسر گیتی ندای توحید سر دهند و وحدت و یکپارچگی ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، احمد وحیدی وزیر کشور، امروز در آیین تشییع پیکر مالک رحمتی، استاندار شهید آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ما در گام دوم انقلاب شهید بزرگ سلیمانی و شهید زاهدی را دادیم و این شهدا نیز به آنها پیوستند.

وی ادامه داد: امروز مردم بزرگوار و شریف مراغه، شهید رحمتی را به محضر حضرت بقیة‌الله اعظم تقدیم کردند. شهید رحمتی بر عهد خود صادق و پایدار بود و به عهد خود عمل کرد و در اجرای آن کوتاهی نورزید.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگ امروز ششمین شوط خود را در مراغه عزیز طی کرد، گفت: شوط اول بر دستان پر مهر تبریز و آذربایجان، شوط دوم در قم بر دستان مردم مجاهد قم و در مرقد حضرت فاطمه معصومه(س) و در مسجد جمکران، شوط سوم در تهران و نمازی که رهبر معظم انقلاب بر پیکر ایشان خواندند ، شوط چهارم در خراسان‌جنوبی بر دستان مردم پاک و انقلابی آن دیار و شوط پنجم در مشهد مقدس بر دستان مردم خداپرست و موحد و در کنار وجود مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا طی شد.

وحیدی ادامه داد: این شهید بزرگوار شوط ششم را در مراغه عزیز و شریف طی می‌کند تا در وطن خود بعد از سال‌ها دوری آرام بگیرد و شوط هفتم را بر دستان ملائکه برای رسیدن به اوج سعادت بشری طی می‌کند.

وی اظهار کرد: این سفرهای سالکان بر دستان مردم مؤمن حکایت از آن دارد که شهید این دیار، شهید مالک رحمتی عزیز، همه‌ی مراحل لازم را برای قابل شدن و برای طی طریق این مسیر انجام داده است.

وی اظهار کرد: گام دوم انقلاب به انرژی‌های مضاعف برای یک حرکت پرتلاش نیاز دارد و این‌ها انرژی‌هایی است که حرکت ما را به سوی قله‌ها و دست یافتن به آنچه که خداوند بزرگ برای این ملت ترسیم فرموده، میسر می‌سازد.

وی افزود: این دم به دم خون دادن در پیکر جامعه برای حرکت روبه جلو است و امروز نوبت این شهدای بزرگ و والا مقام بود.

وی با بیان اینکه در کل کشور دیدید که چه خیزشی از مردم در این چند روز ایجاد شد، گفت: مردم در این روزها حماسه آفریده و ایمانی از خود بروز دادند که این حقیقت و باطن ملت است.

وزیر کشور گفت: ملت ما، ملتی صبور، مقاوم و پرتوان است که هرگز در برابر غیر خدا سر تسلیم فرود نیاورده و به راه پرافتخار خود ایمان دارند و می‌دانند که این شهدا پیش قراولان آن راه بزرگ هستند و برای همین این شهدای خدمت نیز افتخار می‌کردند که خدمتگزار این مردم هستند.

وی با بیان اینکه دنیا ببیند که برای این ملت نمی‌تواند کاری بکند و هر کار آنها جواب خواهد داشت، گفت: با این شهدا و سایر شهیدان پیمان می‌بندیم همانگونه که آنها از عهد خود بازنگشتند و بر پیمان خود باقی ماندند ما نیز از آنها پیروی کرده و بر عهد و پیمان خود پایبند می‌مانیم تا به لقای الهی دست پیدا کنیم.

وحیدی افزود: خداوند ملت ما را به عنوان ملت الگو و اسوه در جهان قرار داده است.امروز صدای ملت مظلوم غزه و فلسطین به پشتوانه ملت ایران بلند است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید ما صدای ملت فلسطین در بین مجامع بین‌المللی بود، تاکید کرد: مظلومان و مستضعفان اندک هراسی به خود نمی‌دهند چرا که رهبر معظم انقلاب و ملت ما حامی آنها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha