دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
امام جمعه رودان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بارانی گفت: خدمت و گره گشایی از کار مردم از شاخص‌های برجسته در زندگی شهید رییسی بود و او صلاح و رضایت مردم را که حاکی از رضایت الهی است را بر همه چیز ترجیح می داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با تبریک و تسلیت شهادت رییس جمهور عزیز و همراهانشان در حادثه سقوط بالگرد گفت: روزهای بسیار سختی برای ملت عزیز ؛باوفا و مهربان ایران می‌گذرد و امیدوارم خدای متعال از خزانه لطف و کرم لایزالش برای ملت بزرگوار ما و رهبر عزیز جبران فرماید .

وی مردم داری را از ویژگی های برجسته رییس جمهور شهید دانسته و تصریح کرد: رییسی عزیز در کسوت یک عالم فاضل، سید مومن با سعه صدر، با همت جهادی، با اشراف، شجاعت، صراحت لهجه و صدق و راستی در گفتار و کردار، یک عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود که سفرهای مکرر و متعدد ایشان به استان‌ها و دورترین نقاط روستایی کشور گواه روشنی بر این ادعاست .

حجت الاسلام بارانی خدمت و گره گشایی از کار مردم را از شاخص‌های برجسته در زندگی شهید رییسی معرفی و با تاکید بر شناخت مکتب مدیریتی این شهید سعید افزود: ایشان راه رسیدن به خدا را در خدمت خالصانه به خلق می‌دانست لذا صلاح و رضایت مردم را که حاکی از رضایت الهی است را بر همه چیز ترجیح میداد و خشنودی و رضوان الله را در رضایت مردم یافته بود.

وی عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین رییسی محبوب الملل و محترم الدول بود لذا می‌بینید که با اعلام شهادت او بیش از یک چهارم دنیا اعلام عزای عمومی و در مجامع بین المللی به احترام ایشان قیام کردند و پرچم کشورها نیمه افراشته شد که همه اینها نشات گرفته از اخلاص و صداقت این شهید بزرگوار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان شخصیت شهید رییسی را چند وجهی و با روح بزرگ معرفی کرده و گفت: مردم در مناظرات شهید رییسی را شخصیتی نجیب و ارام، حلیم در برابر تهمت ها و طعنه دیده در حالی که سینه او مخزن الاسرار بسیاری مسائل از زندگی افراد بود اما با صبر و شکیبایی در آن فضای هیجانی حریت، جوانمردی و بنیه ایمانی خود را نشان دادند .

حجت‌الاسلام بارانی افزود: شهید رییسی در دوران ریاست جمهوری نیز رجایی گونه نشان داد که این جایگاه هیچ تاثیری در ایشان نگذاشته بلکه او متواضع تر و صمیمی تر از قبل شده است به گونه ای که مردم شاهد شخصیتی فعال ؛با نشاط و سرشار ار امید بودند که برای رفع مشکلات شبانه روز در حال تلاش و مجاهدت بود.

وی در تجلیل از امام جمعه شهید تبریز حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ایشان عالمی خدوم، مردمی، دوست داشتنی و فعال بودند و با همین ویژگی های برجسته در جایگاه امامت جمعه برای شبکه امامت نصاب آوردند.

امام جمعه رودان همچنین شهید امیر عبداللهیان را شخصیتی آشنا با میدان جهاد و دیپلماسی ارزیابی و تصریح کرد: وزیر امور خارجه مستکبرستیز و مستضعف نواز ما در برابر دشمنان زیاده خواه راسخ و مقتدر و در برابر مظلومان متواضع بود و توانست جایگاه جمهوری اسلامی را در تراز واقعی اش به منصه ظهور برساند .

خطیب نماز جمعه رودان در پایان ضمن توصیه هایی به دو نکته مهم اشاره کرد: اول: این خون‌های پاک عامل مهم وفاق و همدلی در بین ملت ایران شده و این اولین برکت خونِ این شهیدِ مظلوم است لذا باید این انسجام و همدلی ملی را قدر دانست و تحقق قطعا این مهم مصداق ایجاد فرصت در دل تهدید است و هر کس که با قدم، قلم و حرفش به دنبال تفرقه و اختلاف دلسوز ملت ایران نخواهد بود.

حجت‌الاسلام بارانی خاطرنشان کرد: دوم قطعا مسیر حرکت انقلاب به سوی قله پیش خواهد رفت و ما به لطف الهی حاج قاسم‌ها و شهید رییسی‌ها فراوان داریم و اینطور نیست که با رفتن یک عزیزِ مجاهدی میدان خالی بماند. به فضل الهی با هدایت های حکیمانه ستون خیمه انقلاب و علمدار مهدوی نظام اسلامی؛ملت بزرگ ما از این دوران را نیز با عزت و سرافرازی عبور خواهد کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha