یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شهید رئیسی مرد حل دوگانه‌ حاکمیت، مبانی انقلاب اسلامی و ارتباطات بین المللی، دین و سیاست، میدان و دیپلماسی و قدرت و اخلاق بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ افراد و جامعه اسلامی مقابله با دشمن و تلاش برای از بین بردن دشمنان اسلام و جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همراهان گرامی ایشان به قرائت و شرح فرازی از دعای۲۷ صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: "اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِکَ عَدُوَّهُمْ ، وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ ، وَ فَرِّقْ بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ أَسْلِحَتِهِمْ ، وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ ، وَ بَاعِدْ بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ أَزْوِدَتِهِمْ ، وَ حَیِّرْهُمْ فِی سُبُلِهِمْ ، وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ ، وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ ، وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ ، وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ ، وَ اقْبِضْ أَیْدِیَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ ، وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ ، وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَکِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ ، وَ اقْطَعْ بِخِزْیِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ، اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ ، وَ یَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ ، لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِی قَطْرٍ ، وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِی نَبَاتٍ" امام سجاد(ع) در این فراز دشمنان اسلام و کسانی که در صدد حمله به کشور اسلامی هستند را نفرین می‌کند و عرض می‌کند خدایا با کمکی که به جبهه اسلام می کنی این جبهه را محکم کن، دشمنان آن‌ها را پراکنده کن، دست آن‌ها را قطع کن، بین آن‌ها و سلاح‌هایشان جدایی بینداز، بند دل آن‌ها را پاره کن، آن‌ها را در راه‌هایشان گمراه کن تا به مقصد نرسند، کمکت را از آن‌ها بازدار، دل‌های دشمنان اسلام را پر از ترس کن، دست و زبان آن‌ها را از کار بینداز، با آن‌ها به گونه‌ای برخورد کن و عذاب بده تا افراد پشت سر آن‌ها هم پراکنده و مایه عبرت دیگران باشند تا دشمنان دیگر طمع حمله به کشور اسلامی پیدا نکنند و زنان و مردان آن‌ها را نابارور کن تا نتوانند افزایش نسل داشته باشند، نسل حیوانات آن‌ها را قطع و آن‌ها را دچار قحطی و خشکسالی کن و اجازه نده آسمان برای آن‌ها ببارد و زمین برای آن‌ها بروید.

حجت الاسلام والمسلمین محامی به بیان نکاتی برگرفته از این فراز پرداخت و بیان داشت: امام سجاد(ع) در فرازهای قبل برای جبهه اسلام و برای مرزداران اسلام دعا نمود و حالا دشمنان اسلام را نفرین می‌کند که یک نفرین سخت است و امام در این دعا به ابعاد مختلف می‌پردازد.

وی به قرائت و تفسیر آیه "وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ" پرداخت و افزود: در این آیه از قرآن آمده که شما باید به قدری قوی شوید که نه تنها در برابر حمله دشمن بتوانید از خود دفاع کنید بلکه دشمن با دیدن توان و قدرت شما جرئت حمله پیدا نکند و به لطف راهنمایی و ارشاد مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی و نظامی پیشرفت ما به گونه‌ای بوده است که دیگر دشمنان از روی میز بودن گزینه‌های نظامی سخن نمی‌گویند.

امام جمعه‌ زاهدان تصریح کرد: ما همپای تلاش برای تقویت جبهه خودی و جبهه اسلام باید برای ضربه زدن به جبهه دشمن هم کار و تلاش کنیم و این گونه نباشد که همیشه در برابر دشمن انفعالی برخورد کنیم و البته فضای اسلام این گونه است که ما شروع کننده جنگ نیستیم و پیامبراکرم(ص) در زمان خودش و لشکریانی که به جنگ می‌فرستاد توصیه می‌کرد شما شروع کننده نباشید و امام علی(ع) هم در جنگ‌هایی که بر او تحمیل شد شروع کننده نبود و در واقعه کربلا نیز هنوز لشکر دشمن سر و شکل نگرفته بود که یاران اجازه خواستند در آن موقعیت شروع به نابودی دشمن کنند اما امام حسین(ع) اجازه چنین کاری را نداد و عمر بن‌ سعد شروع کننده جنگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اذعان داشت: بخشی از کار مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های فنی و نظامی است و بخشی مربوط به این است که به دشمن ضربه بزنیم و برای ضربه به او برنامه‌ ریزی داشته باشیم و برای همین است امام سجاد(ع) همپای دعا برای تقویت جبهه اسلام برای ضربه زدن به دشمن نیز دست به دعا برداشته و آن‌ها را نفرین می‌کند.

وی اظهار داشت: نکته دیگر در این فراز این است که انسان دارای ارزش است و ارزش والای او در این است که برای خدا بندگی کند و در مسیر الهی تلاش کند و اگر بتواند این کار را انجام دهد ارزش او از اولیای الهی هم بالاتر می‌رود و می‌تواند به اوج برسد و در مقابل همین انسان اگر با خدا و پیغمبراکرم(ص) در بیفتد با دست خودش ارزش خود را از بین می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته زاهدان گفت:یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تقویت و حفظ اتحاد و انسجام جامعه اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام است.

امام جمعه زاهدان افزود: ما این روزها عزادار شهادت رئیس جمهور شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، وزیر امور خارجه، استاندار شهید و سردار شهید موسوی و کادر پرواز هستیم و این واقعه را به ملت عزیز ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.

وی ضمن گرامیداشت سوم و چهارم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و همچنین گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و شهدای خدمت عنوان کرد: هر کدام از این شهدای بزرگوار دارای ویژگی‌های ارزشمندی بوده‌اند و اگر این گونه نبود شهید نمی‌شدند و برای شهادت انتخاب نمی‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دارای ویژگی‌های مختلف از جمله ایمان به خدا، باور و اعتقاد به مبانی انقلاب، ولایتمدار، خستگی ناپذیر و یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی بود و در مصاحبه‌هایی که از رسانه ملی مشاهده می‌کردیم جوانترها عنوان می‌کردند که در این دوران توانستیم یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی را ببینیم و او را درک کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: شهیدرئیسی در عرصه ریاست جمهوری علیرغم کوتاهی دوران خدمت خود توانست غیر واقعی بوده دوگانه‌های تبلیغ شده را ثابت کند و مرد حل دوگانه‌ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی عنوان داشت: در گام اول دوگانه حاکمیتی تبلیغ می‌شد که رهبر معظم انقلاب حضور دارند و رئیس جمهور اختیار و قدرت لازم را ندارد و کاستی ها را به عهده این دوگانه می‌انداختند اما شهید رئیسی نشان داد این دوگانه کاذب و تبلیغ دشمن است و در مناظره‌های انتخاباتی عنوان می‌کرد که کاندیداها یک دور قانون اساسی و وظایف رئیس جمهور را بخوانند و متوجه تفاوت‌های آن با جایگاه رهبری باشند و در دوران خدمت خود نشان داد این دوگانه حاکمیتی وجود ندارد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دوگانه دیگر انقلاب اسلامی و ارتباطات بین المللی بود و می‌گفتند دوران انقلاب سپری شده و اگر با مبانی انقلاب پیش بروید نمی‌توانید ارتباطات بین‌المللی داشته باشید اما شهید رئیسی نشان داد می‌توان انقلابی بود و تنزلی از مبانی انقلاب نداشت اما با دنیا هم ارتباط برقرار کرد.
وی اضافه کرد: دوگانه دیگر میدان و دیپلماسی بود به گونه‌ای که می‌گفتند در وزارت خارجه خیلی کار دست ما نیست و فرمانده میدان فرماندهی را عهده دار است و اگر ما در پیشبرد اهداف ناکام هستیم برای این است که فرماندهی دست میدان است اما شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و وزیر امور خارجه در همین دوران کوتاه نشان دادند این دوگانه واقعی نیست و میدان و دیپلماسی می‌توانند همپای هم پیش بروند و پشتیبان یکدیگر باشند به گونه‌ای که قدرت جبهه مقاومت می‌تواند مرد دیپلماسی را در مذاکرات پشتیبانی کند و مرد دیپلماسی هم می‌تواند پشتیبان جبهه مقاومت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دوگانه دیگر دوگانه دیانت و سیاست است و از زمان امام خمینی(ره) تبلیغ می‌شد که انسان متدین کاری به سیاست ندارد و سیاست آلودگی دارد اما شهید رئیسی نشان داد این دوگانه هم تبلیغ دشمن است و انسان می‌تواند در ولایت‌مداری و امام رضایی بودن، مرد سیاست هم باشد و در عرصه سیاست هم پاک زندگی و تلاش کند.

وی افزود: دوگانه دیگر اخلاق مداری و مردمی بودن در عین قدرت و ریاست است چرا که معمولا این گونه است که وقتی کسی به قدرت می‌رسد مردم را فراموش می‌کند اما شهید رئیسی نشان داد که هم می‌توان به کرسی ریاست جمهوری تکیه زد و مقتدر بود و با این حال خاکی، با اخلاق و همراه مردم بود.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: بسیاری از کسانی که با ایشان ارتباط داشتند شهادت می‌دادند که زندگی، اخلاق و برخورد ایشان قبل و بعد مسئولیت‌ها فرقی نکرد و بنده شهادت می‌دهم از بین مسئولان و سران قوا که در این پنج سال به استان ما آمدند اخلاقی ترین و مردمی ترین آن‌ها شهید جمهورحجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بودند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شهید رئیسی یک مدال افتخار دارد و آن هم رضایت ولی و رضایت مردم است که ان‌شاءالله نشانه رضایت خداوند متعال و حضرت ولیعصر(عج) است و مقام معظم رهبری تعاریف مختلفی در دوران حیات ایشان داشتند و در ایام شهادت ایشان هم تعابیر بلندی مطرح نمودند و مردم هم با سیل خروشان در مراسمات ایشان در شهرهای مختلف کشور ابراز رضایت کردند و این مدال افتخاری برای شهید آیت‌الله رئیسی افزون بر مدال افتخار خادم‌الرضا(ع) بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار کرد: رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و شهدای دوران دفاع مقدس و این شهدای خدمت در واقع شخصیت‌های بزرگ این کشور و قهرمانان ملی ما هستند و باید آن‌ها را به درستی بشناسیم و به نسل جدید به عنوان الگو معرفی کنیم تا مسیر این‌ها به درستی دنبال شود و نسل جدید ما با این فرهنگ آشنا و تربیت شوند.

وی گفت: یک جهت الگو بودن شهدای خدمت این است که شهید رئیسی در یک خانواده محروم متولد شد با سختی معیشت بزرگ شد و به لطف خداوند به اینجا رسید که در جایگاه‌های مختلف قرار گرفت و این تحقق شعار ما می‌توانیم است و باید فرزندان خود را این گونه تربیت کنیم تا بدانند که یک فرزند یتیم با پشتکار، تلاش و ایمان به خدا می‌تواند مراتب کمال را طی کند و این گونه شهید جمهور شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی عنوان داشت:‌ شهدا الگو هستند و اگر کسی برای خدا کاری انجام دهد و خدمتگذار مردم باشد و برای خدا تواضع کند خداوند دست او را می‌گیرد و به او شأن و جایگاه می‌دهد و در آیه قرآن هم آمده است هر کس برای خدا تواضع کند خداوند به او عزت خواهد داد و یکی نمونه آن حضور مردم در مراسمات عزاداری این شهداست.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: ما عزیزانی را از دست می‌دهیم و برای ما سخت است اما در برابر قضای الهی راضی هستیم چرا که ولی فقیه ستون خیمه انقلاب هستند و به برکت حضور ولی فقیه هیچ نگرانی نداریم و همه باید زیر چتر ولی فقیه با تلاش بیشتر به سربازی خود ادامه دهیم و خلأ حضور این شهیدان را پر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی مستظهر لطف الهی بوده و یکی از تجلیات آن ولی فقیه و حضور مردم است چرا که مردم‌ از طیف‌های مختلف در مراسمات حضور پیدا می‌کنند و شاهد تحول در دل‌ها، اتحاد و انسجام بیشتر هستیم و این نمونه‌هایی از لطف الهی است و ان‌شاءالله این وحدت و اتحاد و انسجام همچنان پایدار باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار داشت: خداوند بر اساس حکمت خود این گونه رقم زد که از حضور رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی محروم شویم اما امیدواریم خداوند متعال بر اساس رحمت خود به گونه ای رقم بزند که تأثیر شهید جمهور رئیسی بیشتر از رئیس جمهور رئیسی باشد همان گونه که گفته شد برای دشمن خطر شهید سلیمانی از سردار سلیمانی بیشتر است و طی این چند سال دیدیم که جبهه مقاومت علیرغم نبود شهید سلیمانی تقویت پیدا کرد و امیدواریم شهید جمهور رئیسی تأثیرش در پیشرفت و عمران و آبادانی کشور بیشتر از رئیس جمهور رئیسی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اذعان داشت: در جواب کسانی که پیشنهاد رفراندوم می‌دهند باید گفت سیل خروشان مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یک رفراندوم عملی برای انقلاب اسلامی بود و مردم برای عرض ارادت به خدمتگزار انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند و در واقع یک روح جدید به کالبد انقلاب می‌دمد و یک فتح‌الفتوح برای انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha