یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
.

حوزه/ حجت‌الاسلام رادمرد با اشاره به برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهید رئیسی، گفت: رئیس‌جمهور در حوزه سیاست یک مکتب را پایه‌گذاری کرد، به بیان دیگر سیاست عین دیانت را به عرصه واقعیت آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، حجت‌الاسلام رادمرد در خطبه‌های نمازجمعه ماهدشت با اشاره به شهادت رئیس جمهور و جمعی از یارانش، اظهار داشت: چه کسی گمان می‌کرد کمتر از سه سال پس از حکم تنفیذ که در آن بر «خستگی‌ناپذیر و کارآزموده و مردمی» بودن رئیس‌جمهور منتخب تأکید شده بود، پیام تسلیتی از سوی رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت او صادر شود.

وی افزود: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»؛ این جمله از پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت سانحه‌ای که برای رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در شمال غرب کشور رخ داد و منجر به شهادت این عزیزان شد، شاه‌بیتی بود که در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بسیار دست‌به‌دست شد و چرخید.

امام‌جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: خستگی‌ناپذیری و مردمی‌بودن دو ویژگی برجسته و مهم رئیس‌جمهور فقید، شهید رئیسی بود که در متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید شده است.

وی ادامه داد: نکته برجسته و مهم دیگر در مشی و کارنامه شهید رئیسی، مردمی‌بودن اوست، صفتی که در مقاطع مختلف مدیریتی این شهید، درخشان و قابل‌مشاهده بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در مقاطع مختلف به آن اشاره کرده‌اند.

امام‌جمعه ماهدشت، با اشاره به برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهید رئیسی، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در حوزه سیاست یک مکتب را پایه‌گذاری کرد، به بیان دیگر سیاست عین دیانت را به عرصه واقعیت آورد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی سیاست رایج را از پلشتی‌ها و سیاست‌بازی‌ها تطهیر کرد و برای آیندگان الگو شد، ابراز کرد: سیاست در برخی دوره‌ها محل جولان سیاست‌بازان شده بود و زندگی مردم را به اسارت گرفته بود و هنوز هم ثمرات آن اسارت وجود دارد، اما شهید رئیسی با نوع منش و مدیریت خود، سیاست یک مسئول انقلابی مورد رضایت امام جامعه را در ریل اصلی خودش قرارداد که این را در بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت و دیدار با خانواده و دیدار با سران و مسئولان سایر کشورها می‌توان دید، شخصی باکفایت، جامع‌الاطراف، یکی از بهترین عناصر زیر این آسمان که این مدال قبولی امام جامعه است.

حجت‌الاسلام رادمرد با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع گفت: حضور مردم در تشییع‌ پیکر یک مسئول، بی‌سابقه بود حتی دشمنانی که خوشحالی می‌کردند هم نتوانستند حضور مردم، اشک‌های مردم و غم مردم را پنهان کنند و لذا می‌توان گفت این هم مدالی که مردم به او دادند.

امام‌جمعه ماهدشت، با اشاره به برخی از اقدامات ماندگار شهید رئیسی و وزیر امور خارجه، تصریح کرد: این دو شهید را متهم کردند که زبان دنیا را بلد نیستند، اما شهید رئیسی و وزیر انقلابی و مجاهدش از پای ننشستند و با نصب العین قراردادن شعار مصلحت، حکمت و عزت در دیپلماسی، مسیر درست حرکت انقلاب را در سیاست خارجی نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی از اولویت‌ها شد، گفت: عقد قراردادها، عضویت در مجامع مؤثر بین‌المللی، ارتباط مؤثر و عمیق با کشورهای همسایه برای تقویت جایگاه ایران اسلامی و در دوره شروع عملیات طوفان الاقصی ارتباط فعال با کشورهای منطقه و در سطح جهان که به‌خوبی توانستند فضای جهان را در حمایت از غزه و فلسطین قانع کنند و در جریان عملیات وعده صادق توانستند با هماهنگی و اقدامات مؤثر و اقناعی شرایط این عملیات را فراهم کنند، اینها تنها بخشی از اقدامات و البته مهم و اثرگذار در مسیر سیاست خارجی بود که تحول‌آفرین و جریان‌ساز شد.

امام‌جمعه ماهدشت، تصریح کرد: احترام مجامع بین‌المللی در سازمان ملل و شورای امنیت و عزای عمومی اعلام‌کردن کشورهای منطقه و حضور سران و هیئت‌های بلندپایه در ایران، اینها اقدامات همان کسی بود که گفتند زبان دنیا را بلد نیست.

وی با بیان اینکه عزت دست خداست، ابراز کرد: زمانی که برای‌خدا با اخلاص تلاش کنید، خدا نیز به وعده خود عمل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رادمرد، به وظیفه همگانی در شرایط موجود اشاره کرد و گفت: همان طور که حاج‌قاسم یکی از شئون عاقبت‌به‌خیری را ارتباط دلی و قلبی با رهبر معظم انقلاب دانست، امروز توجه به امام جامعه و کلام ایشان نجات‌بخش است و ما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

وی تبیین درست و واقعی اقدامات دولت سیزدهم را یک ضرورت خواند و یادآور شد: وقتی در زمان حیات عده‌ای تخطئه و تخریب کردند، مطمئناً در این دوران دست به انکارها خواهند زد، بنابراین باید مراقبت کرد این راه ارزشمندی که شهید رئیسی شروع کرد و نفس تازه انقلابی‌گری را در میان مسئولین و مردم دمید، در میان بازی‌های برخی گم نشود.

امام‌جمعه ماهدشت، با اشاره به برگزاری انتخابات در ۸ تیرماه، اظهار کرد: در انتخابات باید به شاخص یعنی شهید رئیسی نگاه کرد و در انتخابات شرکت کنیم، به ویژگی‌ها مورد رضایت امام جامعه و مردم، البته حضور گسترده‌ مردم نیز می‌تواند قدرشناسی دیگری از انقلاب باشد که همچون مدیرانی را در خودش پرورش داده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha