دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
آزمون

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: آزمون آزمایشی جذب اساتید سطح ۲ و ۳ در مدارس‌ علمیه این استان و به صورت استانی برگزار می‌شود.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان با بیان اینکه یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح، آزمون آزمایشی جذب اساتید سطح ۲ و ۳ در مدارس‌ علمیه خواهران استان هرمزگان برگزار می شود، اظهار داشت: ۷۰ نفر که هم دانش آموخته سطح ۴ و هم سطح۳ هستند، برای آزمون آزمایشی استادی فردا ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه، امسال طی رصدی‌ که انجام شد، متوجه شدیم که یک کادر سازی باید در استان انجام شود به ویژه برای تامین اساتید در شهرستان‌ها، این نیاز ضروری بود، تاکید کرد: از این جهت برنامه‌ریزی هایی از اول سال صورت گرفت تا بتوانیم اساتید مدارس علمیه در شهرستان‌های دیگر افرادی را تربیت و جذب کنیم که ان شاءالله به خودکفایی برسیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان ادامه داد: برنامه ریزی‌های که صورت گرفت اول یک فراخوان زدیم برای جذب اساتید، دانش آموختگان که رصد شد و ظرفیت‌ها را شناختیم در برنامه‌های مختلف و گذاشتن جلسات متعدد و اینکه انگیزه ایجاد شد برای حضور در آزمون پذیرش برای استادی و بعد از آن یک کانال زدیم در ایتا و داوطلبان در آن نام نویسی کردند، شرایط جذب استاد را توی کانال گذاشتیم با توجه به رشته شان و آن گرایشی که میتوانستند که آن درس را داشته باشند برنامه ریزی‌ها صورت گرفت.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی‌های آموزشی متعددی صورت گرفت، من جمله یکی از برنامه‌ریزی هایی که برای توان افزایی‌ اساتید در قم صورت گرفت این بود، خواهرانی که ثبت‌نام کردند در هر مدرسه‌ که قرار هست‌ امسال بعنوان استاد جذب شوند این اساتید با توجه به توانمندی خودشان و دوره تکمیلی که در قم گذراندند هر کدام متکفل ۵ نفر باشند که روی آن‌ها کار شود تا در آزمون جذب اساتید قبول شوند.

خانم عباسی اظهار داشت: تکلیف دیگر این اساتید این بود که قرار شد اساتید طراحی سؤالات را داشته باشند، فردا آزمون آزمایشی جذب اساتید، سئوالات طرح شده با اساتید داخلی خودمان فردا برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: هدف این است که اساتید خود را بسنجند، با مطالعاتی که صورت گرفته در چه حدی هستند و این چند روزی که وقت دارند نقایض و توانمندی‌های خود را تکمیل کنند که در آزمون اصلی ان شاءالله تعداد زیادی از اساتید قبول شوند و استان هرمزگان یکی از اهداف کلانش تربیت کادرسازی به ویژه در بخش اساتید بود توی این نقیصه ما بتوانیم مشکلمان رو حل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha