دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حسین نیروبخش

حوزه/ مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه این حق اجتماعی شهروندان است که پزشکان نیز در جرگه فعالان اقتصادی قرار گیرند، گفت: باید این موضوع برای مردم تبیین شود که استفاده از دستگاه کارتخوان در مراکز درمانی حق مردم است و این حق را نباید جامعه پزشکی از مردم ما سلب کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین نیروبخش در گردهمایی ائمه جمعه استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه در مقوله مالیات در استان قم با همراهی خوبی که جامعه روحانیت با اداره کل امور مالیایت داشتند بخش قابل ملاحظه ای از مواردی که نیاز به تبیین داشته اتفاق افتاده است، گفت: مقام معظم رهبری در مورد مالیات فرمودند نپرداختن مالیات هم جرم است و هم حرام شرعی است و یکی از موفقیت های دولت در سال گذشته افزایش درآمدهای مالیاتی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مالیات ما دو برابر درآمد های نفتی بود و بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های جاری دولت از مالیات پرداخت شده که مورد تأیید و تمجید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است، گفت: یکی از قوانین مترقی که کارکردهای مفیدی داشته و بسیاری از کشورها از آن استفاده کردند قانونی به نام پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی است که به واسطه این قانون مصرف کنندگان نهایی موظف شدند از دستگاه پوز استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم افزود: در این قانون پزشکان نیز مکلف به استفاده از دستگاه پوز شدند ولی در کل کشور اقبال عمومی نسبت به استفاده از این دستگاه وجود نداشته و مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه این یک حق اجتماعی برای شهروندان است که پزشکان نیز در جرگه فعالان اقتصادی قرار گیرند، افزود: باید این موضوع برای مردم تبیین شود که استفاده از پوز در مراکز درمانی حق مردم است و این حق را نباید جامعه پزشکی از مردم ما سلب کنند.

نیروبخش با بیان اینکه ما بیشترین فرار مالیاتی را در حوزه پزشکان و طلافروشان داریم، گفت: اگر این مسأله تبیین و فرهنگ سازی شود و مردم مطالبه‌گر حق خود باشند این دو قشر نیز مجبور به تمکین خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت برخورد با تخلفات مالیاتی پزشکان با سازمان نظام پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی است، افزود: برای گزارش فرار مالیاتی سامانه ای به نشانی https://www.intamedia.ir/tax-fraud راه اندازی شده که مردم می توانند مواردی که فرار مالیاتی دارند را گزارش دهند تا پیگیری و تذکرات لازم داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha