دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین و دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) ظرفیت بالایی برای همکاری دارند که امیدواریم این تعامل وهمکاری ها در عرصه های پژوهشی، علمی وتهذیبی برای هر دو نهاد انجام شود 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در دیدار با رئیس نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره)، وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از ابتکارات هوشمندانه و ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) وتوجه ویژه رهبر معظم انقلاب بر این دو نهاد تاثیرگذار دانست و گفت: حوزه و دانشگاه دو رکن بسیار مهم در سازندگی ایران اسلامی هستند و جهت‌گیری‌های علمی و پژوهشی کشور بستگی به میزان کارایی و عملکرد آنها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: طلاب و دانشجویان برای تحصیل علم، دستیابی به هدف مشترک و پیشرفت علم و جامعه، تلاش می کنند و چنانچه برنامه ها و فعالیتهای مشترکی میان این دو قشر افزایش یابد تاثیرگذاری بیشتری در جامعه شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در حوزه های علمیه و استفاده از نخبگان حوزوی در دانشگاهها که موجب ایجاد وحدت می شود و هر چه این مهم پررنگ تر شود شاهد هر چه بیشتر توسعه و آبادانی ایران و اقتدار و افتخار ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران خواهیم شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد:در سالهای اخیر آسیب های مختلفی از سوی دشمنان بر علیه نهاد دانشگاهی به وجود آورد که چنانچه به موقع رصد و شناسایی می کردیم، آثارکمتری شاهد بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: در راستای تعامل هدفمند، میان دانشجویان، طلاب، اساتید دانشگاهی و حوزه، می توان کارگروهی مشترک بین این دو نهاد به منظور شناسایی ظرفیت‌های وحدت و تقویت همفکری، مشاوره و تبادل افکار، تشکیل داد تا پیرو آن، کار ویژه‌های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دفتر حوزه علمیه به صورت جداگانه تعریف شود و در آینده مصوبات وطرح ها وبرنامه ها را به صورت میدانی به مرحله اجرا در آورد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: یکی از رسالت های اصلی حوزه علمیه استان قزوین توسعه و تعمیق و گسترش همکاریها بین این دو نهاد است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بین دونهاد حوزه علمیه استان قزوین ودانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) ، حضور اساتید در این دانشگاه و اساتید برجسته در مدارس علمیه قزوین ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانمندی ها در راستای فرامین مقام معظم رهبری، به همکاری های بیشتری بین این دونهاد تحقق ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: باید همیشه به وظایف و مسئولیت هایی که داریم و بر آن عهد و پیمان بسته ایم به خوبی عمل نماییم.

وی ادامه داد:خدای متعال در سوره اسراء می فرمایند که « «وَ أوفُوا بِالْعَهْدِ اِنَّ الْعَهْد کانَ عَنْهُ مَسئُولا» یعنی اینکه که انسان مسئول است یعنی درباره وفای به عهد از انسان ها سوال می شود دیگر این که از خود عهد و پیمان سوال می شود.

حوزه علمیه قزوین و دانشگاه بین المللی امام(ره) ظرفیت بالایی برای همکاری دارند 


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha