دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت شهدای خدمت باحضور خادمیاران رضوی،خادمان افتخاری اماکن مقدسه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خدمت به مردم را بارزترین ویژگی تمام شهدای خدمت توصیف نمود و گفت: هر عزیزی در هر کجای کره خاکی که به نیت امام‌زمان (عج) گره‌ای از کار مردم و دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام باز کند، خادم ائمه اطهار علیهم‌السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد در محفل گرامیداشت شهدای خدمت که با حضور خادمیاران رضوی و خادمان اماکن مقدسه قم در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن اشاره به مناسبت‌های مختلف ماه ذی‌القعده، امام رضا علیه‌السلام را محور مناسبت‌های این ماه دانست و تصریح کرد: ثامن‌الحجج علیه‌السلام در روایات متعددی بر اهمیت زیارت مضجع شریف فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها تأکید نموده، حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را اندرونی حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام ذکر نمودند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، خادم‌یاری حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام را بسیار مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: خدام تنها فعالان در کفشداری، انتظامات و چای‌خانه‌ها نیستند؛ هر عزیزی در هر کجای کره خاکی که به نیت امام‌زمان (عج) گره‌ای از کار مردم و دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام باز کند، خادمان ائمه اطهار علیهم‌السلام است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر، امام رضا علیه‌السلام را امام رئوف مؤمنین و مومنات دانست و تصریح کرد: رئوف دربردارنده شدت مهربانی، دلسوزی و خیرخواهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد ضمن اشاره به روایتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام اظهار داشت: امام موسی کاظم علیه‌السلام در روایتی به امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند؛ فرزندم هر وقت دچار بحران و گرفتاری و مشکلات شدی ذکر یاد و نام الهی و یا رئوف و یا رحیم را زیاد تکرار کن.

وی در ادامه به تبیین روایات و نقل‌هایی از تجلی رأفت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام پرداخت و اذعان داشت: در ابراز حاجات از انسان‌های بزرگ باید حاجت بزرگی را بطلبیم، عاقبت‌به‌خیری، ایمان کامل، خیر دنیا و آخرت، عقل و معرفت کامل از جمله حاجتی است که انسان را به کمال می‌رساند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به فرازهایی از زیارت‌نامه کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام کسب رضا و خشنودی الهی و درک بهشت برین و حضور در میهمانی ابدی الهی را برجسته ترین حاجت مؤمن برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان باید ظرف وجودی خود را برای کسب فیوضات معنوی گسترش داده، با همتی بلند در مسیر کسب معرفت الله قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خادم‌یاری امت و خدمت به مردم را بارزترین ویژگی تمام شهدای خدمت توصیف نمود و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی خدمت به دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام خدمت به ائمه اطهار علیهم‌السلام و زیارت و صله ایشان در مسیر زیارت معصومین علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد ضمن تقدیر از تشییع باشکوه ملت سرافراز ایران از پیکر خادمان امت، خادمی امام رضا علیه‌السلام را بارزترین افتخار شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد رئیسی توصیف و ضمن اشاره به خستگی‌ناپذیری در مجاهدت، زندگی ساده ایشان را برکتی بزرگ دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha