دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کد خبر: 1160684
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
آزمون اساتید

حوزه/ رئیس اداره ارتقاء و ارزیابی اساتید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری آزمون جذب استاد تخصصی سطح دو (معادل کارشناسی) خبر داد.

صدیقه سید تاج الدین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: آزمون جذب استاد تخصصی سطح دو (معادل کارشناسی) به صورت سالانه و متمرکز در کل کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹ صبح به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آزمون که با هدف جذب اساتید توانمند و ارتقای کیفی نظام آموزش انجام شود و متقاضیان در ۱۷ گرایش به رقابت می پردازند.

رئیس اداره ارتقاء و ارزیابی اساتید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در سال جاری ۲۰۱۴ نفر متقاضی ثبت نام کردند که از این میان، تعداد ۱۹۰۰ نفر دارای شرایط بودند که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۱ درصدی ثبت نام ها را داشتیم.

وی اضافه کرد: متقاضیان با احراز شرایط ابتدایی مانند سن حداکثر ۵۰ سال و مدرک حداقل سطح سه (معادل کارشناسی ارشد) و همخوانی رشته تحصیلی متقاضی با گرایش درسی مورد تقاضا، قادر به ثبت نام در این آزمون بودند.

سید تاج الدین افزود: پس از موفقیت در آزمون کتبی سراسری، متقاضیان در آزمون شفاهی جهت احراز توانمندی‌های مهارتی و علمی مورد سنجش قرار می گیرند و متقاضیانی که آزمون کتبی و آزمون شفاهی را با موفقیت پشت سر بگذارند، در عنوان درسی مربوطه دارای مجوز تدریس شده و با مراجعه به مدارس حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور می توانند مشغول به تدریس گردند.

وی با بیان اینکه استعدادهای برتر تحصیلی از آزمون کتبی معاف هستند، گفت: در آزمون سال گذشته، ۱۳۲ استاد، مجوز تدریس را دریافت نموده و مشغول به تدریس شدند.

رئیس اداره ارتقاء و ارزیابی اساتید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: اساتید تخصصی سطوح عالی (سطح سه و چهار) با فرآیندی دیگر و ضمن دریافت سوابق علمی و پژوهشی و مصاحبه علمی متمرکز در ستاد، سالانه معرفی شده و مجوز موقت یا دائم را احراز می نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فهیمه IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام ثبت نامش کی بوده چجور باید اقدام کنیم من چیزی نمیدونم میشه راهنمایی کنید و از چه دروسی امتحان گرفته میشه
  • مریم نوروزی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام علیکم ثبت نام چه وقت بوده؟ لطفا به خواهران طلبه پیامک بدهید. من خیلی دوست داشتم شرکت کنم.