چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 1160758
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
علی‌اکبری

حوزه / تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: من هنر را از مسجد آموختم و پرورش یافته حوزه هنری انقلاب اسلامی هستم. برای همین در کارهایم تلاش دارم به انحای مختلف این موضوع را مورد توجه قرار دهم.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روز مات» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: این فیلم سینمایی در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است. در این فیلم به موضوع مهاجرت پرداخته می‌شود زیرا این پدیده اجتماعی در زمان حال همانندی سرابی شده که بسیاری را فریفته است. عمده افرادی که مهاجرت می‌کنند با هدف زندگی خیالی و آرمانی دست به چنین کاری می‌زند اما مطمئناً مشکلات در خارج از وطن اگر بیشتر از داخل نباشد کمتر نخواهد بود.

وی افزود: تصور از مهاجرت با هجرت در راه کسب علم فرق می‌کند. در اسلام سفارش شده برای کسب علم سفر کنید. این توصیه نشان از توجه دین مبین اسلام به علم‌اندوزی دارد اما مهاجرتی که امروز در جوامع رایج است بر پایه خیال و سراب استوار است. در این فیلم تلاش داریم گوشه‌ای از این سراب را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم.

وی درباره جایگاه موضوعات دینی در این فیلم گفت: من هنر را از مسجد آموختم و پرورش یافته حوزه هنری انقلاب اسلامی هستم. برای همین در کارهایم تلاش دارم به انحای مختلف این موضوع را مورد توجه قرار دهم البته برای رسیدن به این خواسته به سمت کلیشه‌های رایج نمی‌روم چون تماشاگر پذیرای آثاری است که در آن به اندیشه و تفکر نظر شده باشد.

وی با بیان اینکه برای ساختن آثار اندیشمند باید دغدغه داشت، تصریح کرد: سال‌ها پیش فیلم سینمایی «پاداش سکوت» را تهیه کردم. این فیلم در حوزه سینمای دفاع مقدس ساخته شده بود اما تلاش داشت نگاهی جدید و متفاوت به موضوع داشته باشد. از تهیه این کار پشیمان نیستم زیرا می‌خواستم در آن حرفی را بزنم که فکر می‌کردم تا به حال بازگو نشده است.

این تهیه‌کننده سینما با تاکید بر اینکه باید از آثار اندیشمند حمایت شود، بیان کرد: چند سال پیش فیلم «استرداد» را تهیه کردم این فیلم یکی از آثار ماندگار سینمای ایران در حوزه انقلاب اسلامی است. فیلم مربوطه توانست در جشنواره فیلم فجر جوایز مختلفی را کسب کند اما به دلیل عدم حمایت‌های لازم در گیشه نتوانست موفق باشد درصورتی‌که می‌شد سیاست‌هایی اندیشید که به بهتر دیده شدن فیلم کمک شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در پرونده کاری من فیلم «کتاب قانون» نیز وجود دارد. این فیلم تلاش کرد زبانی متفاوت برای یک اثر قرآنی باشد. اتفاقاً کتاب قانون با استقبال تماشاگر مواجه شد بنابراین فیلم‌هایی که می‌خواهند موضوعات قرآنی را مورد نظر قرار دهند باید گویشی جذاب و نو را برای خود انتخاب کنند.

وی در انتها درباره اکران آثار اندیشمند در سینماها چنین توضیح داد: فیلم‌هایی که در گروه هنر و تجربه به نمایش در می‌آیند دغدغه اندیشه دارند اما شرایط نمایش آنها مناسب نیست البته توقع نداریم فیلم‌هایی از این دست همانند فیلم‌های گیشه اکران شود اما حداقل سینماهایی که برای بخش دولتی است می‌توانند برخی از سانس‌های خود را به فیلم‌هایی که موضوع جدی را مد نظر دارند اختصاص دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha