دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
تصاویر / بزرگداشت حوزوی آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش در موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره)

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اعلام کرد: به خاطر شهادت رئیس جمهور ایران، در هفت کشور عزای عمومی اعلام شد که صرفا این یک اعلام سیاسی نبود بلکه واقعا در عرصه بین الملل هزاران مراسم در یادبود و همدردی با ایران برگزار شد که جای تحلیل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و هیئت همراه که در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم به تبیین نگاه بین المللی به حوادث اخیر پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و در عرصه بین الملل با یک مناسبات جدی روبرو هستیم، لذا باید دید که شرایط چگونه است که رهبری معظم انقلاب به این حرکت اشاره کرده است.

وی افزود: چندین اتفاق مهم در چند ماه اخیر در دنیا اتفاق افتاده است و مناسبات جدیدی را رقم زده، اولین اتفاق مهم عملیات "وعده صادق" بود که ضربه سخت بسیار راهبردی و مهمی از خاک جمهوری اسلامی به خاک رژیم صهیونیستی بود؛ عملیاتی که کاملا موفقیت آمیز بود و اولین بار بعد از انقلاب اسلامی اتفاق می افتاد که مناسبات بسیاری از کشورهای منطقه را به هم ریخت.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: در عملیات وعده صادق، ایران اسلامی یک عملیات نظامی گسترده با صدها موشک و پهپاد به شکل اعلام شده و منطبق بر ضوابط بین المللی انجام داد. ایران پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه به سازمان ملل اعلام رسمی کرد و پس از آن اعلام کرد که انتقام این جنایت را به شکل رسمی خواهد گرفت، عملیات وعده صادق در حوزه عملیات سخت یک نقطه عطف بود که در امتداد آن بازدارندگی جمهوری اسلامی در یک تراز بین المللی در مقابل چشم همگان مشهود شد که نظام جمهوری اسلامی دارای یک قدرت بازدارنده است.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری، همگرایی سیاسی بین المللی را از دیگر اتفاقات مهم چند ماه اخیر دانست و خاطرنشان ساخت: این حجم از مناسبات سیاسی از سوی کشورهای مختلف در قبال ایران کاملا جدید بود و بعد از انقلاب اسلامی برای اولین بار اتفاق افتاده بود؛ این همگرایی و همدلی میان رهبران ادیان و شخصیت های دینی در عرصه بین الملل بعد از شهادت آیت الله رئیسی بسیار مهم و چشمگیر بود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تاکید کرد: به خاطر شهادت رئیس جمهور ایران، در هفت کشور عزای عمومی اعلام شد که صرفا این یک اعلام سیاسی نبود بلکه واقعا در عرصه بین الملل هزاران مراسم در یادبود و همدردی با ایران برگزار شد که جای تحلیل دارد.

وی افزود: شکل گیری جنبش عدالتخواه دانشجویی با محوریت دانشگاه های اروپا و آمریکا هر کدام نقطه عطفی است که جای تامل دارد. در این جنبش ها اصول و مسلمات لیبرال دموکراسی غرب زیر سوال رفت و دروغ بودن همه ادعاهای حقوق بشر و حقوق زن و کودک از سوی غربی ها روشن و عیان شد.

حجت الاسلام المسلمین کوهساری خاطرنشان ساخت: امروزه دعواها و اعتراضات درون خانوادگی در کشورهای غربی زیاد شده است، بسیاری از مردم دنیا حقیقت لیبرال دموکراسی و فرهنگ غرب را فهمیده اند و همه دنیا متوجه شدند که گفتمان اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه است که حقانیت دارد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار کرد: برداشته شدن بایکوت خبری نسبت به شخص مقام معظم رهبری از اتفاقات مبارک در ماه های اخیر است چرا که سال ها تلاش می شد این بایکوت خبری شخص رهبری معظم انقلاب در عرصه بین الملل وجود داشته باشد اما شاهد هستیم که امروزه خیلی ها در دنیا مشتاق هستند این شخصیت بزرگوار را بشناسند.

حجت الاسلام المسلمین کوهساری در پایان خاطرنشان ساخت: تبیین گفتمان موفقیت، توسعه گفتمان مقاومت در عرصه های مختلف زندگی، تبیین گفتمان وحدت و تبیین گفتمان فطرت که در جنبش عدالتخواه دانشجویی در غرب و آمریکا موثر بود بسیار مهم و وظیفه همه ماست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha