چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
و

حوزه/ در پی انتشار تصاویر دلخراش آوراگان رفح و نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی، مردم مکزیک با مواد منفجره و سنگ، به سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور حمله کردند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاریِ حوزه، مردم مکزیک در اعتراض به نسل‌کشی رفح، مقابلِ سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور تظاهرات کردند و با پلیس درگیر شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری‌ها از آنجایی آغاز شد که برخی از معترضان به‌دنبال شکستن حصارهایی بودند که مانع از رسیدن آن‌ها به سفارت رژیم صهیونیستی می‌شد. با بالا گرفتن تنش‌ها، معترضان به سمت سفارت رژیم صهیونیستی مواد منفجرۀ کوکتل مولوتف و سنگ پرتاب کردند و از پلیس خواستند که راه را برای آنان باز کنند و از سفارت رژیمی که نسل‌کشی می‌کند دفاع نکند.

پلیس مکزیک هم به سمت جمعیت گاز اشک‌آور و متعاقباً سنگ پرتاب ‌کرد. در این درگیری شش افسر پلیس مجروح شدند و درِ ورودیِ سفارت رژیم صهیونیستی هم به آتش کشیده شد.

این اعتراضات چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دولت مکزیک اعلام کرد «اعلامیۀ مداخلۀ» رسمی خود را در پروندۀ شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین االمللی دادگستری (ICJ) ارائه کرده است.

علی‌رغم تصمیم اخیر و اعلام این بیانیه، دولتِ آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، بر خلاف سایر دولت‌های چپ‌گرای آمریکای لاتین، موضع معتدلی را در قبال نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اتخاذ و حفظ کرده است.

گفتنی است انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی در پی شهادت اخیر صدها غیرنظامی در غزه به اوج خود رسیده و ده‌ها هزار نفر در چندین شهر از کشورهای غربی به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان همدستی دولت‌هایشان در این نسل‌کشی شدند.

از سویی دیگر، دولت آمریکا به‌صراحت اعلام کرده است که حمله به رفح به‌منزلۀ خط قرمز برای قطع حمایت نظامی از این رژیم نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha