دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تصاویر/ باسمه تعالی 
مراسم بزرگداشت مادر مکرمه دبیر کل حزب الله لبنان

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به نقش بسیار مهم مادران در تربیت نسل‌ها، به هم‌ترازی نقش مادران با پیامبران خدا در تربیت انسان‌ها و اصلاح جامعه تأکید کرد و گفت: دبیرکل مقاوم و مجاهد حزب‌الله لبنان در یک محله محروم و خانه‌ای بسیار عادی و دامان مادری مومنه و صالحه تربیت شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری در مراسم بزرگداشت ارتحال مادر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که شب گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، بر اهمیت تکریم و تجلیل از مادران فداکار و مؤمنه تاکید کرد و اظهار داشت: تکریم از مادر مؤمنه و صالحه‌ای که توانسته در دامان مقدس خود یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و سرداران رشید و پرچم‌داران اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در این عصر را بپروراند و تربیت نماید، لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم ترحیم مادر دبیرکل حزب الله لبنان در قم + عکس

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش و تأثیر مادران در زندگی‌های اجتماعی آحاد مختلف جامعه، با بیان این که جوامع اسلامی امروز شدیداً مورد هجمه تبلیغات مسموم و تهاجمات ناجوانمردانه دشمنان خدا قرار دارد، اظهار داشت: امروز در دنیای غرب مسئله و مفهومی به‌عنوان خانواده، عائله‌مندی و تربیت فرزند معنا ندارد و چون اصل خانواده، تربیت و پرورش در تمدن سازی، اصلاح جامعه و رسیدن به پیشرفت بیشترین نقش را ایفا می‌کند، آن را در جوامع اسلامی مورد هجوم قرار داده‌اند.

ببینید:

تصاویر مراسم بزرگداشت مادر مکرمه دبیرکل حزب الله لبنان در قم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری بر اهمیت بیداری و بصیرت جوامع اسلامی و آگاه‌سازی آنان نسبت به نقشه دشمنان و حرکات مذبوحانه دشمنان اشاره کرد و ابراز داشت: جوامع اسلامی باید با آگاهی هرچه بیشتر در مقابل سم‌پاشی‌ها و تبلیغاتی سوء دشمنان علیه خانواده و والدین مقابله کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در تبیین اهمیت نقش والدین در سیره قرآنی با تأکید بر این که خداوند متعال بعد از ایمان به خدا، مسئله احترام و احسان به والدین را متذکر شده است، خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی در فرازهایی از آیات الهی می‌فرماید، ما به انسان وصیت و سفارش کردیم به پدر و مادر خودش احترام بگذارد؛ به ویژه مادر که او را چند ماه حمل کرده و در تربیت او کوشیده است.

وی به روایتی از امام سجاد علیه‌السلام در بیان حق مادر اشاره کرد و ابراز داشت: مادر درحالی‌که گرسنه می‌خوابد به تو غذا می‌دهد؛ درحالی‌که در هراس زندگی می‌کند، تو را پناه می‌دهد و از تو حمایت می‌کند؛ از این رو شکر نعمت مادر توفیقی الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری دین‌داری جامعه و قدم‌نهادن در مسیر ولایت الله و ایمان به شریعت اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام را مرهون پدران و مادران صالح و مؤمن دانست و اظهار داشت: والدین باایمان و صالح جامعه را مبتنی بر ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام تربیت می‌دهند و با زمزمه ولایت نسل‌ها را می‌پرورانند.

وی ضمن اشاره به نقش بسیار مهم مادران در تربیت نسل‌ها، آن را هم‌تراز نقش پیامبران خدا در تربیت انسان‌ها و اصلاح جامعه دانست و با تأکید بر این که مردان از دامان مادران به معراج رفته بهشتی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بهشت زیر پای مادران بوده و این عزیزان هستند که زمینه بهشتی شدن نسل‌ها را فراهم می‌سازند.

سخنران حرم مطهر به نقش مادران در نشر و بسط فرهنگ، تمدن و اخلاق در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: مادران در این دوران سخت و پر تلاطم مملو از تهاجمات دشمنان خدا، نقش بسیار مهم و معجزه گونه‌ای را در حفظ و صیانت از نسل‌ها بر عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به این که دبیرکل مقاوم و مجاهد حزب‌الله لبنان در یک محله محروم و خانه‌ای بسیار عادی تربیت شده است، اظهار داشت: مادری که روح‌الله را تربیت و از دامان خودش به جامعه تحویل داد، توانست با این کار بزرگ‌ترین حرکت، انقلاب و تحول جهانی را رقم بزند و قدرت‌های پوشالی را به‌سوی سقوط بکشاند؛ امروز که شاهد این شور بیداری حرکت‌های اسلامی و تزلزل جهان استکبار هستیم، مرهون برکات وجودی رهبری معظم انقلاب است که از دامن مادری باایمان و صالح تربیت شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری گسترش تلألؤ نور مقاومت اسلامی در منطقه را از برکات وجودی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و حمایت‌های جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: تربیت افتخارآفرینان اسلام در این عصر مرهون نقش بزرگ و خطیر مادران مؤمنه و صالحه است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت توجه روزافزون به نقش خانواده و تربیت فرزندان با ایمان تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha