سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تکریم و تجلیل تکریم داوران نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم

در آیین تکریم داوران نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم با اشاره به نقش رسانه در افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، بر ورود رسانه ها به میدان جهاد تبیین و امیدآفرینی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین تکریم و تجلیل داوران نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم با حضور جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم در بسیج اقشار، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی استاد حوزه علمیه قم و پیشکسوت عرصه قلم و رسانه، حجت الاسلام مشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار استان، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات قم، برخی مدیران رسانه‌های استان، کارشناسان و اهالی رسانه در مجموعه نخلستان قم برگزار شد.

فیلم | معرفی داوران نهمین جشنواره ابوذر استان قم

نیاز امروز جامعه به «جهاد تبیین» و «امید آفرینی»

در آغاز این مراسم داود شمس، رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم با تسلیت شهادت شهید جمهور و همراهان شهیدش، گزارش اجمالی از برنامه های این سازمان ارائه داد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم با تقدیر و تشکر از تلاش های داوران نهمین جشنواره ابوذر، اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای که امروز علیه انقلاب اسلام جریان دارد، «جهاد تبیین» و «امید آفرینی» دو سیاست راهبردی برای مقابله با توطئه های دشمن است.

شمس با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان قم، گفت: «جهاد تبیین» و «امید آفرینی» سرلوحه محورهای جشنواره نهم ابوذر بود.

وی همچنین از حمایت های فرمانده و جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم و مدیران دستگاه های حامی جشنواره ابوذر قدردانی کرد.

همکاری ۲۳ داور برجسته در فرآیند داوری آثار جشنواره ابوذر

در ادامه، علی علیزاده دبیر نهمین جشنواره ابوذر با تسلیت شهادت سیدالشهدای خدمت و یاران عزیزش، ضمن ارائه گزارش اجمالی از جشنواره نهم، حضور اساتید برجسته در هیئت داوران را یکی از امتیازات این جشنواره خواند و از اساتید داوری تقدیر و تشکر کرد.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به فراوانی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در بررسی ها و پالایش اولیه قریب ۷۰۰ اثر به مرحله داوری راه یافتند.

وی با اشاره به همکاری ۲۳ داور برجسته و شاخص در فرآیند داوری آثار جشنواره، ترکیب هیئت داوران و تراز جایگاه حرفه ای آنان و شفافیت در بحث داوری را از ویژگی‌های جشنواره نهم ابوذر استان قم اعلام کرد.

علیزاده به جوایز جشنواره نهم ابوذر هم اشاره کرد و "رشد ۳ برابری مبالغ جوایز"، "اهدای لوح و جایزه نقدی به بیش از ۶۰ برگزیده و شایسته تقدیر"، "اهدای جوایز نقدی همراه با اعطای لوح تقدیر در مراسم اختتامیه" و "تنوع رسانه های شرکت کننده و برگزیدگان" را از دیگر ویژگی های جشنواره برشمرد.

جایگاه داوری از نگاه استاد پیشکسوت عرصه قلم و رسانه

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی با اشاره به اهمیت داوری، اظهار کرد: کسانی هستند که در شکل دادن و جهت دادن افکار اشخاص اثر گذار در جامعه نقش دارند و داوران جزو این افراد هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: فعالیت های زیاد ادبی، هنری، رسانه ای و فرهنگی و .. زیادی در جامعه برای اهداف خاصی انجام می شود و اگر بخواهیم این فعالیت ها بالنده شوند و تاثیرگذار باشند و در مسیر اهداف تعیین شده قرار بگیرند باید کسانی به عنوان سیاستگذاران فکری، محتوایی و خطی اعمال نظر کنند و داورها از این جهت اگر تقوا داشته باشند و اصول و چارچوب ها رعایت شود علاوه بر این که افراد شایسته به حقشان می رسند و عدالت اجرا می شود، باعث شکوفایی استعدادها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محدثی با بیان این که چه بسا یک داوری مناسب بتواند جریان و حرکتی را ایجاد کند، اظهار کرد: گاهی یک تشویق که از سوی یک داور انجام می شود می تواند زندگی فرد را جهت دهی کند.

حق شناس: رسانه‌ها به کمک انقلاب بیایند

سرهنگ پاسدار ابوالفضل حق شناس جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم در بسیج اقشار از دیگر سخنرانان آیین تکریم داوران جشنواره نهم ابوذر بود که به تبیین نقش و تأثیرگذاری رسانه در جامعه پرداخت.

وی با تسلیت شهادت شهدای خدمت و قدردانی از دست اندرکاران جشنواره ابوذر، اظهار کرد: نقش تاثیرگذار رسانه برکسی پوشیده نیست و در دوران انقلاب و پس از آن هرجا رسانه انقلابی پرچمدار بوده کارها خوب پیش رفته است.

حق شناس، "فرماندهی"، "تیم تحول"، "بدنه تحول" را سه عنصر اساسی برای هر تحولی ذکر کرد و گفت: رسانه می تواند به حل مشکلات کمک کند، براین اساس جشنواره ابوذر تولیدات رسانه ای را به سمت حل مشکلات استان جهت دهی کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند " امروز رسانه موثرتر از موشک و پهپاد دشمن را به عقب می راند"، به مسئله مهم انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در ایام پیش رو نیاز است که رسانه به کمک انقلاب بیاید و مردم را به سمت مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح جهت دهی کند.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم در بسیج اقشار تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای ادامه حرکت نیاز به تبیین دارد و می بایست رسانه ها تمام قدر وارد میدان جهاد تبیین شوند و بر سطع آگاهی و شناخت مردم بیافزاید.

به گفته حق شناس، همراه کردن جامعه با انقلاب اسلامی به ویژه در گام دوم انقلاب ضروری است و رسانه تراز انقلاب می تواند در این عرصه بسیار تاثیرگذار باشد.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم در بسیج اقشار با تاکید بر ضرورت تقویت جبهه رسانه ای انقلاب، تصریح کرد: گناه تهمت به نظام جمهوری اسلامی از تهمت به مردم بسیار بیشتر است.

وی در پایان از رسانه ها خواست به دور از حاشیه سازی و با نقد سازنده و منصفانه و امیدآفرینی مردم را به مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت کند.

معرفی دبیر اولین رویداد رسانه‌ای امید استان قم

در این مراسم همچنین مهدی حاجیلو به عنوان دبیر اولین «رویداد رسانه‌ای امید» استان قم معرفی شد.

تقدیر از داوران

در بخش پایانی این آیین از ۲۳ داور و عوامل اجرایی برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم با اعطای لوح تقدیر و اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha