پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
اصغری

حوزه/ حجت الاسلام اصغری گفت: شهدای خدمت به وظیفه خود عمل کردند و شهید شدند اما یک وظیفه سنگین و بزرگ برعهده ما طلبه ها باقی است مسئولیت مهم طلاب در حال حاضر انتخابات و تبیین شاخصه نامزد اصلح می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمود اصغری امروز در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار داشت: ریشه اسلام با خون آبیاری شده و رشد کرده است و از همان ابتدا کسانی بوده‌اند که جان خود را برای حفظ اسلام فدا کرده‌اند. در جنگ بدر شهادت حمزه سیدالشهدا برای پیامبر صلی الله علیه و آله خیلی سخت بود. همواره بعضی‌ها باید از جان و در صورت لزوم از مال و آبروی خود بگذرند

وی با یادآوری ایام سالروز وفات مرحوم حسنی امام جمعه فقید ارومیه، افزود: قانون خلقت و طبیعت این است که عده ای در تاریخ و عصر خود با توجه به استعدادهای خدادادی و استفاده درست از ان ها تاثیر قابل توجهی در سرنوشت انسان ها می گذارند و به برای همیشه در یادها به عنوان اسطوره می مانند که مرحوم حاج آقا حسنی از جمله آن هاست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی تصریح کرد: بنده با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی هم عصر و هم دوره بودم، وی با وجود این که در یک روستا زندگی می کرد اما همان زمان روزنامه هایی که منتشر می شد را می خواند و به مجلاتی که به نام زن به ترویج بی بند وباری می پرداختند حساسیت پیدا کرد و این مسئله را با امام خمینی (ره) مطرح کرد و ایشان فرمودند؛ آقای مشکینی به جنات آقای حسنی دقت فرمایید فراست و هوش آقای حسنی قابل ستایش است که علمای قم متوجه این مطلب نشدید، ولی آقای حسنی با اینکه ساکن روستا هست و به کشاورزی مشغول است ولی متوجه امور دیگر نیز هست.

وی ادامه داد: از اول انقلاب امام امت مرحوم حسنی را به امامت جمعه ارومیه منصوب کردند و وی بعد از هر نماز جمعه برای کمک به مستمندها می‌رفتند و چنین مردی هیچ وقت نخواهد مُرد و محبوبیتش تاکنون ادامه دارد و در سالروز رحلت این شخصیت انقلابی جماعت زیادی بر سر مزارشان حاضر بودند و حتی زیر باران ایستاده بودند.

حجت الاسلام اصغری خاطرنشان کرد: بعد از گذشت شش سال از رحلت مرحوم حسنی مشاهده می کنیم که محبوبیت وی در بین مردم خصوصا جوانان رو به رشد است.

وی در ادامه به شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی بعد از انقلاب در هر زمینه‌ای که فعالیت کرده‌ موفق بود؛ بعد از پذیرش تولیت امام رضا علیه السلام محضر وی رسیدم و گفتم شما که الان خادم امام رضا هستید چرا آرام ندارید؟ وی در جواب گفت؛ دغدغه من زواریست که بدون سرپناه می‌مانند و زائرسرای بزرگ حرم را بنیانگذاری کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی بیان داشت: مثل شهید رئیسی، مثال شهد بهشتی است که پشت سر هر دو حرف های زیادی گفتند، اما این دو هیچ وقت، وقت نگذاشتند از خود دفاع کنند و تمام همت شان دفاع از دین و انقلاب بود و اگر شهید بهشتی شهید نمی شد، حق و باطل از هم جدا نمی شد و وقتی به شهید بهشتی گفتند آقا از خودتان دفاع کنید ببینید مردم و رسانه ها به دنبال شما چه حرف هایی میگویند؛ شهید بهشتی در جواب این آیه را خواندند؛ إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا و شهید رئیسی نیز اینگونه بود که خداوند وی که منتخب مردم بودند، را انتخاب کرد.

وی گفت: در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی فکر مردم راحت بود و مردم اطمینان داشتند که به بهترین وجه کشور را اداره می کنند چنانکه در اوج کرونا کشور راتحویل گرفتند و آن هم با خزانه خالی و کلی قرض ولی همه آنها را با موفقیت پشت سر گذاشتند و شرق و غرب نتوانستند ایشان را از پای در آوردند.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به این که مدیریت اقتصادی کشور در آن شرائط حساس توسط دولت رئیسی قابل تحسین است، افزود: شهدای خدمت به وظیفه خود عمل کردند و شهید شدند، اما یک وظیفه سنگین و بزرگ برعهده ما طلبه ها باقی است مسئولیت مهم طلاب در حال حاضر انتخابات می‌باشد.

وی ادامه داد: مهم ترین شاخصه یک رئیس جمهور تبعیت از ولایت است و امام امت در شهادت شهید رجایی فرمود؛ با رفتن یکی از خدمتگزاران خدشه و خللی به سد آهنین ملت وارد نمی‌شود که خدمتگزاران والا و والاتر در خدمت هستند حالا وظیفه ما پیدا کردن این خدمتگزار می‌باشد که در خط مسیر شهید رئیسی حرکت کند و نیز مردم با درک و شناختی که از خدمات و روحیات شهید رئیسی پیدا کردند باید به فکر باشند و فرد یکه ادامه دهنده راه شهید رئیس باشد را انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha