سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری، در دیدار با طلاب و روحانیون شهرستان اسلام‌آباد غرب

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه ، گفت: طلاب علوم دینی در دوره غیبت کبری عهده‌دار مأموریت تبلیغ دین، تزکیه جامعه و تلاوت کتاب خدا بر مردم هستند که این وظیفه در طول تاریخ بر دوش انبیا و اولیای الهی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری، امروز، در دیدار با طلاب و روحانیون شهرستان اسلام‌آباد غرب، ضمن اشاره به خاطرات شیرین خود از حضور در این شهرستان به‌عنوان امام‌جمعه در دهۀ هفتاد، بیان کرد: کار مخلصانه، خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی برای رضای خدا، مقام و منزلتی برای انسان ایجاد می‌کند که قابل‌تصور نیست.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شاید بزرگ‌ترین هنر انقلاب اسلامی این است که افرادی در شرایط سخت و فقیرانه زندگی را با فضل پروردگار به‌حدی می‌رساند که محبوب قلوب همه ملت شوند، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی (رض) مصداق جمله امام راحل (ره) درباره شهید بهشتی بود که فرمودند «بهشتی یک ملت بود». یعنی وقتی ملتی برای شخصی به‌پا خیزد و از عمق وجود اظهار محبت قلبی کند، نشان‌دهنده این است که شأن و شخصیت او در حد یک ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه ولی و حجت خدا (عج) صاحب اصلی حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: ما طلبه‌ها افتخار می‌کنیم که سرباز آن حضرت(عج) هستیم.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مهم‌ترین توصیه و تأکید امام راحل (رض) به طلاب ساده‌زیستی بود، عنوان کرد: در وصیت‌نامه امام خمینی (ره)، وصیتی در رابطه ‌با اموال و امور دنیایی وجود ندارد.

وی افزود: به‌شهادت شاهدان عینی، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بسیار ساده‌زیست هستند و این هنر حوزه‌های علمیه است که جمعی از فرزندان جامعه را جذب و طوری تربیت می‌کند که در مسیر انبیاء و اولیای الهی قدم بگذارند و حرکت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با یادآوری اهمیت وظیفه طلاب دینی، تصریح کرد: طلاب علوم دینی در دوره غیبت کبری، تحت نظارت و اشراف حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) عهده‌دار مأموریت تبلیغ دین، تزکیه جامعه و تلاوت کتاب خدا بر مردم هستند که این وظیفه در طول تاریخ بر دوش انبیاء و اولیای الهی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ذکر این نکته که عالم دینی را در ملکوت آسمان‌ها باعظمت مورد خطاب قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: باید مبلغین و امامان جماعت، زندگی متعارف و آبرومندی داشته باشند؛ اما این اصل نیست، اصل آن مأموریتی است که به‌ خاطرش در این مسیر وارد شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با تصریح اینکه نباید مسائل روزمره باعث شوند که از حقیقت جایگاه و مأموریتی که بر عهده ما قرار داده شده است، غفلت کنیم؛ بیان کرد: اینکه فرشتگان آسمان زیر پای متعلم بال می‌گسترانند، نشان از عظمت این جایگاه دارد و نیاز است که ما با چشم دل به وظیفه خود بنگریم.

در پایان، امام‌جمعه کرمانشاه، تبلیغ دین را در زمره بزرگ‌ترین جهادها خواند و عنوان کرد: اگر یک نفر به ‌وسیله شما هدایت بشود، به‌فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص)، از هر آنچه که آفتاب بر آن بتابد بالاتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha