پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: کشتار بسیاری از مردم و کودکان نشان دهنده ی عیار بالای توحّش و خوی درّندگی این رژیم جانی است که باید به صورت جدّی فکری به حال این مردم مظلوم بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به سیره و سلوک شهدای خدمت، اظهار داشت: خدمت به بندگان خدا داری اجر و ثواب بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) به مالک اشتر فرمود: از جمله خدمت رسانی تو برآوردن نیازهای مردم است در همان روز که حاجات و نیازهای آنها به تو گزارش می شود و معاونان تو در پاسخ به آن مشکل دارند.

حجت الاسلام غروی افزود: البته یکی از دستورات امیرالمؤمنین (ع) به کارگزارانش این بود که خودت مستقیما با مردم ملاقات داشته باش، که این مهم را در دولت شهید رئیسی و در سفرهای استانی مشاهده کردیم.

امام جمعه سلفچگان به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی در دوره جدید اشاره کرد و گفت: امام راحل در سخنرانی ۱۳ دیماه ۱۳۶۲ که در جمع فرمانداران، بخشداران و اعضای شوراهای روستایی ایراد شده است، فرمودند: «مجلس در رأس امور است؛ یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه چیز را بد می‌کند»، مسئله‌ای که مکرر در بیانات مقام معظم رهبری نیز تکرار شده و معظم‌له نیز مجلس را در رأس امور دانسته و فرمودند: «اگر نمایندگان آن بر مدار وظایف قانونی خود حرکت کنند و صادقانه به عهدی که با موکلان خود بستهاند، عمل کنند، امور کشور به سمت صلاح و سداد پیش خواهد رفت و همه با عمق وجود، اثرگذاری مثبت مجلس در پیشرفت کشور را احساس خواهند کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از اصلیترین قوای حاکم در کشور، متصدی سه کارکرد مهم: قانونگذاری؛ تفسیر قوانین عادی و اِعمال نظارت بر حُسن اجرای قوانین است.

حجت الاسلام غروی بیان داشت: لازم است نمایندگان ملّت در انجام وظائفی که دارند جدّیّت بیشتری داشته باشند چرا که مجلس کشوری که به قلّه نزدیک شده باید بیشتر تلاش نماید تا قوانینی وضع کند که در پیشرفت کشور اثرگذار باشد و جلوی قوانین دست و پا گیر گرفته شود. ان شاء الله

وی سالگرد ارتحال امام راحل (ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: در این هفته سالگرد رحلت حضرت امام(ره) را داریم که لازم است به این بهانه برنامه هایی برای آشنایی بیشتر نسل جوان با شخصیت و افکار امام خمینی رضوان الله علیه در سطح کشور و بخش ما اجرا شود.

امام جمعه سلفچگان بیان داشت: یکی از دغدغه های مهم رهبری معظّم انقلاب بویژه در این سال ها همین است ایشان در بیاناتشان در سال ۱۳۹۵ فرمودند: «امروز، شما جوانهایی که امام را ندیده اید مخاطب امامید، امام با شما حرف زده است، امام با شما صحبت کرده است. مراجعه کنید به مطالب امام. امام مجسّم در همین وصیّتنامه، بیانات و گفتارها است. محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیزهایی است که در این وصیّتنامه و مانند اینها هست. اصول انقلاب همان چیزهایی است که در وصیّتنامه و بیانات امام وجود دارد؛ اینها پایهها و ستونهای انقلاب است»

وی افزود: البته نکته ی مهم وصیتنامه ی الهی سیاسی حضرت امام این بود که اختصاص به ملّت شریف ایران ندارد بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و مذهب میباشد لذا بهتر است جوانان و نوجوانان ما با افکار و اهداف امام آشنا بشوند چرا که این جوانان هستند که در آینده کشور را اداره می کنند و برای حفظ استقلال و اقتدار کشور باید راه امام خمینی را ادامه دهند و در غیر این صورت گرگهای استکباری به جان کشور خواهند افتاد.

حجت الاسلام غروی نسل کشی در رفح را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: متاسفانه در روزهای گذشته حملات وحشیانه ی رژیم کودک کش صهیونیستی به مردم بی پناه غزّه در اردوگاه هایی که مناطق امن معرفی شدند سبب ناراحتی جهانیان شد.

وی تصریح کرد: به آتش کشاندن چادرهای پناهندگان با استفاده از بمب و موشکهای هزار کیلویی آمریکایی و کشتار بسیاری از مردم و کودکان نشان دهنده ی عیار بالای توحّش و خوی درّندگی این رژیم جانی است که باید به صورت جدّی فکری به حال این مردم مظلوم بشود.

وی افزود: البته شاهد تحوّلاتی در جهان بودیم که نشان می دهد جهان در حال بیدار شدن است تحولاتی از قبیل جنبش دانشجویان و اقشار مختلف مردم در کشورهای جهان – به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل – حکم دادگاه بین المللی لاحه برای بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که بی سابقه بود البته همه ی اینها خوب است اما کافی نیست در اینجا ما از مردم آزاده ی جهان می خواهیم که دولتمردان خود را مجبور کنند تا روابط خود را با رژیم غاصب و جانی اسرائیل قطع کرده و این مردم مظلوم و بی پناه را از شرّ ظالمان نجات دهند.

حجت الاسلام غروی افزود: لازم است در پایان هشداری به دولت تروریستی آمریکا بدهیم به اینکه این همه حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی شما را در چشم جهانیان منفور کرده و بدانید به زودی آتش این ظلم دامن شما را گرفته و به عذاب الهی نابود خواهید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha