یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
المصطفی

حوزه/ امروز یکی از مهمترین رسالت های روحانیت و طلاب عزیز جامعة المصطفی اقدام، نسبت به جهاد تبیین و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب است. رسالت مهم دیگر در مواجهه با دشمنان که پیوسته در حال شبهه افکنی است پاسخگویی به شبهات و دفاع از مرزهای دین و اعتقاد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، به مناسبت شهادت خادم الرضا علیه السلام، شهید سیدابراهیم رئیسی، ویژه برنامه گرامیداشت شهدای خدمت با هدف تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام با حضور طلاب، اساتید و کارکنان خواهر با قرائت پیام تسلیت در مجتمع آموزش عالی خواهران جامعةالمصطفی العالمیة خراسان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح، ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه رئیس جمهور عزیز، سید محرومان و شهید خدمت و همچنین یاران ایشان به همه طلاب و اساتید اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این مراسمات، زنده نگه داشتن یاد و آرمان های شهدا است. قرآن در خصوص زنده نگاه داشتن یاد انبیای الهی به پیامبر دستور می دهد و می فرماید “وَاذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّهُ کَانَ صِدِّیقًا نَبِیًّا” بنابراین باید یاد بزرگان را زنده نگه داریم.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان افزود: علت برگزاری این مراسم‌های بزرگداشت نیز علاوه بر احترام به شهداء، قدردانی از آنها که جان خودشان را در راه خدمت دادند و زنده نگه داشتن یاد آنها است؛ زیرا این اشخاص برای ما الگو هستند و نباید فراموش شوند.

خدمات شهید رییسی فراساحتی است

حجت الاسلام و المسلمین صالح در ادامه ضمن اشاره به ویژگی های شهید رئیسی در خدمت، تصریح کرد: یکی از کارهای شهید رئیسی خدمت به مردم بود. خدمت این شهید عزیز به مردم در ابعاد و عرصه های مختلف بود و علاوه بر خدمات در حوزه های رفاهی و اقتصادی به مردم، خدمت علمی و خدمت به دین و فرهنگ جامعه نیز بوده است. حفظ آرمان های انقلاب آرمان ها و اهداف امام زمان (عج) مانند گسترش عدالت در جامعه، مبارزه با فساد، مبارزه با ظلم از ابعاد دیگر خدمات فرهنگی ، دینی و اعتقادی این شهید عزیز محسوب می شود .

جایگاه و پیام شهدا به جامعه

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان تصریح کرد: شهدا زنده هستند و در جامعه تاثیرگذارند. راه شهدا راه خداست. پیام شهدا به ما این است که برای جامعه مسئولیت پذیر و مفید باشیم.

وی با اشاره به آیه “فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ” خاطرنشان کرد: از این آیه شریف پیام های بسیار ارزشمندی برای جامعه استخراج می شود ؛ اول این که این شهدا به سرای دیگر و ملاقات پروردگار رفتند و جایگاه آنها بسیار والاست و این ما هستیم که باید خود را به آن ها برسانیم. لذا می فرماید ” فَرِحِینَ بما آتاهم الله من فضله” یعنی آنان بخاطر آنچه خداوند از فضلش به آنها داده، شادمان ومسرورند. دوم این که شهدا ما را تشویق می کنند که تنها راه موفقیت در تمام مشکلات، مقاومت است «انَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلَّا تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ » یعنی کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداست، پس (بر این عقیده) مقاومت نمودند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند (و می‌گویند:) نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به بهشتی که پی در پی وعده داده می‌شدید. لذا در این راه نباید خسته شد و نباید ترسید و هر کدام از ما باید در حوزه خودمان اعم از علمی، دینی سیاسی و … راه این شهدا را ادامه دهیم.

رسالت بزرگ جهاد تبیین و پاسخ به شبهات

وی در ادامه افزود: امروز یکی از مهمترین رسالت های روحانیت و طلاب عزیز جامعة المصطفی اقدام، نسبت به جهاد تبیین و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب است. رسالت مهم دیگر در مواجهه با دشمنان که پیوسته در حال شبهه افکنی است پاسخگویی به شبهات و دفاع از مرزهای دین و اعتقاد است. به عنوان نمونه چند قرن گذشته در هندوستان کتاب تحفه اثنی عشریه علیه شیعه توسط عبدالعزیز دهلوی نوشته شد. سپس عالم بزرگ میر حامد حسین هندی، کتابی در پاسخ به آن به اسم “عبقات الانوار فی امامه الائمه الاطهار” نوشت که امروز در حال انتشار است که نزدیک به ۸۰ جلد می شود و امام خمینی (ره) در مورد این کتاب فرمودند این کتاب حجت شیعه در عصر غیبت است. علمای ما اینگونه به پاسخگویی به شبهات می پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha