پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
طلاب ہندوستان

حوزه/ مراسم یادبود شهدای خدمت در مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار شد که در آن اساتید، روحانیون و طلاب هندی مقیم قم شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» از سوی جمعی از طلاب هندوستان مراسم یادبود شهدای خدمت در مجتمع آموزش عالی فقه در قم برگزار شد که در آن اساتید، روحانیون و طلاب هندی مقیم قم شرکت و به شهدا ادای احترام کردند.

حجت الاسلام سید نجیب الحسن زیدی در این مراسم مقاله ای در رابطه با آیت الله سید ابراهیم رئیسی با عنوان «راهیان کوی دوست» ارائه کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید احتشام عباس زیدی ضمن ادای احترام به شهدای خدمت، گفت: نقطه مرکزی این جهان «ولایت» است که سلسله آن امروز نیز ادامه دارد و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: نظام ولایت، با تائیدات ائمه طاهرین محکم و استوار است و به همین خاطر است که شیعیان امروز در جهان ایستادگی می کنند. نظام ولایت، جامعه و مردم ایران را به گونه ای بسیج کرده است که آنان برای مبارزه با هر نظام باطل و فاسد، آماده هستند.

حجت الاسلام زیدی در مراسم یادواره شهدا گفت: دشمنان برای پایان دادن این نظام الهی، تلاش های زیادی کردند اما این نظام نه فقط ضعیف نشد و عقب نشینی نکرد، بلکه با عزم قوی به حرکت خود ادامه داد. شخصیت ها و علمای بزرگی برای تقویت این نظام فداکاری کرده اند که نمونه اخیر آن رئیس جمهور عزیز ایران آیت الله ابراهیم رئیسی امام جمعه تبریز آیت الله آل هاشم است.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه گفت: فلسطینیان در شرایط سخت در برابر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی اسرائیل مقاومت کرده اند. رمز موفقیت مردم فلسطین، پیروی از نظام ولایت است. شهید ابراهیم رئیسی و شهید امیرعبداللهیان از فلسطینی ها حمایت کردند. و از آنان به عنوان شهدای مقاومت نیز یاد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha