پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام حجت قاسم خانی گفت: امام خمینی(ره) قسم می خورد که و الله یک قدم برای ریاست بر نداشته است و همین امام بود که عالم را تکان داد زیرا از روح عظیم معنوی و الهی برخوردار بود.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امام جمعه خوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه به تشریح ابعاد و اوصاف مختلف حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.

وی در تشریح بعد علمی آن امام راحل گفت: امام یک عالم بزرگ بود، یک فقیه عظیم الشأن بود، یک فیلسوف و حکیم بزرگوار بود، امام به تنهایی به اندازه چند متفکر طراز یک حوزه، از علم و دانش برخوردار بود، در فقه و اصول در عالیترین طراز، در حوزه علوم حکمی و عقلی، در بالاترین طرازها، در حوزه اخلاق و عرفان، از مهمترین شخصیتهای دوره معاصر، در تفسیر و سایر علوم حوزوی، امام در رتبه یک در قرن معاصر قرار دارد.

وی در ادامه به تشریح بعد اخلاقی، معنوی و روحی امام پرداخت و افزود: اگر امام جزء همین بعد را نداشت شایسته هزاران تحسین و الگو برداری در زندگی بود. امام مجسمه اخلاق بود، مجسمه معرفت و عرفان بود، اخلاص امام، تقوای امام، زهد و پارسایی امام، ریاست گریزی امام،

امام جمعه خوی افزود: امام خمینی(ره) قسم می خورد که و الله یک قدم برای ریاست بر نداشته است و همین امام بود که عالم را تکان داد زیرا از روح عظیم معنوی و الهی برخوردار بود.

وی ادامه داد: اخلاص، تقوا، توکل بر خداوند، تواضع و مهربانی، شجاعت و حکمت، ابّهت و وقار و غیرت دینی زنجیرهای با شکوه از فضیلت های آسمانی و الهی بود که در امام جمع شده بود.

امام خمینی(ره) قسم می خورد که و الله یک قدم برای ریاست بر نداشته است

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: گنجینه فاخر علمی و ذخیره عظیم معنوی همراه شده بود با بعد سوم که امام خطیب بودند، سخنران بودند، نویسنده بودند، قلم جذاب و روان داشتند، اهل ادب و شعر بودند و هنر راهبری و مدیریت داشتند.

وی افزود: الان هم وقتی سخنرانی های امام را در فیضیه و مسجد اعظم در آن عصر گوش می‌کنیم می‌بینیم چقدر با مهارت، چقدر مسلط، چقدر هوشمندانه و با کمال توانایی با بیان و قلمش همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

امام جمعه خوی بعد اجتماعی و سیاسی امام را چهارمین محور گفتگو خود قرار داد و بیان کرد: امروز را ملاحظه نکنید، برگردید به سالهای تاسیس حوزه قم، سالهای مرحوم آیت الله مؤسس، سالهای مرحوم آیت الله بروجردی، سالهای سخت و دشواری که زمینه برای آگاهی های اجتماعی و سیاسی و بین المللی نبود، امام یگانه ای بود که در قم در گوشه ای نشسته بود ولی پنجره های ذهن او به آفاق سیاست و جهان گشوده شده بود.

وی ادامه داد: روایت است که آقای عسگر اولادی سال ۴۲ محضر امام مشرف می شود و اظهار نگرانی از جان امام می کند لکن امام برای تسکین آقای عسگر اولادی یک جمله‌ای بیان کردند که هدف امام را از قیام نشان می‌دهد. امام فرمود آقای عسگراولادی، قله را در نظر بگیر تمام مشکلات آسان می‌شود.

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: امام خمینی در این دیدار اهداف خود از قیام علیه پهلوی را ۳ محور تشکیل حکومت اسلامی، ایجاد بیداری اسلامی در جهان و گسترانیدن عدالت و بیدار کردن مردم جهان بیان می کند.

امام جمعه خوی در پایان انتخاب رهبر معظم انقلاب را هدایت الهی عنوان کرد و بیان کرد: انحرافی که بعد از رحلت پیغمبر عظیم الشأن در سقیفه در عالم اسلام به وجود آمد، خطر تکرارش بود ولی اعضای خبرگان در سال ۶۸ با انتخاب صحیح رهبری انقلاب اسلامی را از خطرهای موجود نجات دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha