جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
علی خاتمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: مرحوم حاج احمد آقا فرزند امام خمینی(ره) فرموده بودند «با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای قلب امام را شاد کردید». و تاریخ انقلاب اسلامی گواه است که هیچ کس شبیه تر از امام خامنه ای به امام خمینی(ره) نیست و هیچ کس به اندازه ایشان تدابیر و افکار و راه امام راحل را ادامه نداده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، شامگاه روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) پامنار مهدی‌شهر، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اظهار داشت: امام موسی‌بن‌جعفر (علیه السلام) فرمودند: «مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است».

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه در این روایت امام کاظم(ع)، تعبیر تعبیر عجیبی است و فاصله زیادی بود و این امر تا زمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی محقق نشد، افزود: امام راحل را از فعالیت های سیاسی منع می کردند و می گفتند چه لزومی دارد که یک روحانی و یا یک عالم در کار سیاست دخالت داشته باشد، اما امام راحل همواره می فرمودند که من فعالیت سیاسی نمی کنم و فقط قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) را برای مردم می گویم و با امدادهای الهی و همراهی مردم انقلاب اسلامی رقم خورد.

وی با بیان اینکه نقش مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی در همراهی با امام راحل نقش محوری بود، تصریح کرد: ۲۵ سال خانه نشینی امیرالمومنین (علیه السلام) به این علت بود که مردم نیامده بودند، انقلاب اسلامی را مردم در همراهی با امام راحل برپا کردند و مردم به امام لبیک گفتند، شهید را مردم دادند و راهپیمایی را مردم آمدند، اگر مردم در صحنه نباشند امیرالمومنین هم خانه نشین می شوند و این مردم هستند که در همه جا صحنه گردانی می کنند.

نقش محوری مردم در صحنه‌های انقلاب/هیچ کس به اندازه امام خامنه ای، افکار و راه امام راحل را ادامه نداده است

امام جمعه زنجان با اشاره به حضور میلیونی ملت ایران در تشییع شهدای خدمت گفت: مردم در این چند روزه دوباره وفاداری خود به انقلاب اسلامی را نشان دادند و در تشییع جنازه شهدای خدمت مردم وفاداری خود را به انقلاب ثابت کردند.

وی با بیان اینکه مردم از شیوه عملکرد ما و مسئولان گلایه دارند اما از اسلام و انقلاب گلایه ندارند و پای کار نظام هستند، خاطرنشان کرد: سند وفاداری این مردم به انقلاب تعداد شهدا و جانبازان و ایثارگران است و مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند افتخار ما این است که نوکر مردم هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، با اشاره به رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) گفت: نگرانی ها در زمان ارتحال حضرت امام خمینی(ره) وجود داشت که ادامه مسیر انقلاب اسلامی با چه شرایطی مواجه خواهد بود اما با سیاست، برنامه ریزی و تدابیر ارزشمند مجلس خبرگان و انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) به رهبری، نگرانی های مردم نسبت به تداوم مسیر انقلاب اسلامی از بین رفت و مرحوم حاج احمد آقا فرزند امام خمینی(ره) فرموده بودند «با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای قلب امام را شاد کردید». و تاریخ انقلاب اسلامی گواه است که هیچ کس شبیه تر از امام خامنه ای به امام خمینی(ره) نیست و هیچ کس به اندازه ایشان تدابیر و افکار و راه امام راحل را ادامه نداده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha