پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
امام جمعه آبدان

حوزه/ امام جمعه آبدان قیام پانزده خرداد را فرآیند شروع مقطع عزت مردم ایران و پایان ذلت مقطع مردم مسلمان ایران دانست و افزود: وضعیت اسفناک ملت قبل از پانزده خرداد گرفتاری مردم به استبداد داخلی و استعمار خارجی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام امین زارعی امام جمعه آبدان امروز در مراسم بزرگداشت شهدای قیام پانزده خرداد در مسجد امام حسین (ع) نظام اسلامی را بزرگترین و گرانبهاترین نعمت و ارزشمندترین موهبت الهی عنوان کرد و گفت: باید آن را حفظ کنیم و تلاش نماییم دنباله رو امام باشیم تا ذلیل نشویم.

وی قیام پانزده خرداد را فرآیند شروع مقطع عزت مردم ایران و پایان ذلت مقطع مردم مسلمان ایران دانست و افزود: وضعیت اسفناک ملت قبل از پانزده خرداد گرفتاری مردم به استبداد داخلی و استعمار خارجی بود.

امام جمعه آبدان دوران میرزای شیرازی را به علت پیروی از روحانیت و عمل به دستورات دین دوران عزت و آسایش ملت ایران و دوران مشروطیت تا اختناق رضاخانی به علت ترک روحانیت و کنار گذاشتن دین دوران ذلت مردم ایران برشمرد.

حجت‌الاسلام زارعی قیام پانزده خرداد ۴۲ را زمینه ساز تحقق دوره عزت تاریخ ایران و طلیعه نهضت شکوهمند ملت ایران به رهبری امام قلمداد کرد و افزود: قیام پانزده خرداد از نظر زمانی در ایام عاشورا اتفاق افتاد و از نظر معرفتی معرفت عاشورایی بود در آن زمان با عاشورا پیوند خورد قابل تجدید و بازآفرینی است و روز به روز نو می شود. قبل از انقلاب قیام مردم قم و چهلم های مردم تبریز و یزد بعد از انقلاب حضور در انتخابات ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و مراسمات این حضورها به معنای تجدید مجدد قیام پانزده خرداد است.

وی به مردم ایران توصیه کرد انتخاب ریاست جمهوری را با شاخص هایی که رهبر در سخنرانی ارتحال امام فرمودند انجام دهند تا با انتخاب رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی بار دیگر یک قیام پانزده خرداد دیگری به رخ جهانیان بکشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha