چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
گاتهایمر
جاش گاتهایمر

حوزه/ مقامات ایالات متحدۀ آمریکا در حال تلاش برای راه‌حل‌هایی هستند تا تصمیم مالدیو مبنی بر ممنوعیت دارندگان گذرنامۀ اسرائیلی از ورود به این کشور مجمع الجزایر را خنثی کنند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از اکسیوس، جاش گاتهایمر، نمایندۀ کنگرۀ آمریکا، در حال تهیه پیش‌نویس قانونی است که کمک‌های ایالات متحده به این کشور را، که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل داده‌اند، مشروط به لغو ممنوعیت سفر اتباع صهیونیستی به این کشور می‌کند.

گاتهایمر از مدافعان سرآمد رژیم صهیونیستی در کنگرۀ آمریکا است و در حال تلاش برای تهیه پیش‌نویس لایحه‌ای است که تحت عنوان قانون حفاظت از سفر متفقین در اینجا (PATH) شناخته می شود.

گاتهایمر در بیانیه‌ای گفت: دلارهای مالیات‌دهندگان نباید به یک کشور خارجی ارسال شود که همۀ شهروندان اسرائیلی را از سفر به کشورشان منع کرده است.

این نماینده افزود: نه‌تنها اسرائیل یکی از بزرگترین متحدان دموکراتیک ماست، بلکه ممنوعیت بی‌سابقۀ سفر شهروندان اسرائیلی به کشورِ مالدیو چیزی جز اقدامی آشکار مبنی بر نفرت از یهودیان نیست. آن‌ها تا زمانی که مسیرشان را تغییر ندادند نباید یک سنت از دلار آمریکا را هم دریافت کنند.

یکشنبۀ همین هفته بود که مالدیو در راستای همبستگی با فلسطینیان، ورود افرادی را که پاسپورت اسرائیلی دارند به کشورش ممنوع کرد. به گفتۀ دفتر ریاست جمهوری این کشور، ملت مالدیو بنا دارد یک فرستاده ویژه را برای بررسی نیازهای مردم فلسطین به این کشور اعزام کند و همچنین رویدادی را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی با عنوان «مالدیوی‌ها در همبستگی با فلسطین» تشکیل دهد.

در ماه دسامبر، مالدیو، برای جلوگیری از استفادۀ کشتی‌های رژیم صهیونیستی از بنادر این کشور، در اقدامی، لنگر انداختن این کشتی‌ها را ممنوع کرد.

گفتنی است ایالات متحده جهت حفاظت از رژیم صهیونیستی، اخیراً لایحه ای را برای تحریم دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) به دلیل تصمیم این دادگاه مبنی بر صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی تصویب کرد.

این لایحه با ۲۴۷ رأی موافق در مقابل ۱۵۵ رأی مخالف به تصویب رسید. ۲۰۵ عضو رای‌دهندۀ حزب جمهوری‌خواه و همچنین ۴۲ قانونگذار از حزب دموکرات از این لایحه حمایت کردند. این لایحه خواستار ایجاد تحریم‌های اقتصادی گسترده و اتخاذ محدودیت‌های صدور ویزا برای قضات، مقامات دیوان بین‌المللی کیفری و همچنین اعضای خانواده آن‌ها است.

کاخ سفید روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت از عجلۀ بی‌پروای دادستان دیوان بین‌المللی کیفری برای درخواست حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی عمیقاً نگران است.

در ادامۀ این بیانیه آمده است: دولت بایدن مخالف وضع تحریم علیه دیوان بین‌المللی کیفری، اعضاء، قضات و تمامی کسانی که در آنجا کار می‌کنند می‌باشد. راه‌های مؤثرتری برای دفاع از اسرائیل، حفظ مواضع ایالات متحده در قبال دیوان کیفری بین‌المللی و ترویج عدالت و پاسخگویی بین‌المللی وجود دارد و دولت آماده است تا با کنگره دربارۀ این گزینه‌ها کار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha