یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
سانی خانی

حوزه/ مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه به مناسبت هفته ازدواج جشن‌های متعددی در نظر گرفته شده است، از ارائه ۳ هزار مشاوره رایگان ازدواج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابراهیم سانی خانی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن «هفته ازدواج» در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، عنوان کرد: در زمینه وام ازدواج بانک ها تعامل خوبی داشتند و در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار وام معادل ۸۴ درصد درخواست ها داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه حدود دو هزار نفر برای وام ازدواج از سال گذشته در صف انتظار هستند، ادامه داد: در مجموع ۵ هزار نفر در صف انتظار اخذ وام ازدواج هستند.

وی با اشاره به اپلیکیشن وصال شیرین گفت: برای کاهش هزینه های جشن ازدواج نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها اپلیکیشن وصال شیرین است که در این اپلیکیشن همه نیازهای یک جشن ازدواج اعم سالن های ازدواج، گل فروشی و... ارائه شده است و زوجین می توانند بعد از بررسی انتخاب کنند همچنین با ارائه‌ کنندگان خدمات رایزنی شده است تا تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند.

سانی خانی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته ازدواج جشن‌های متعددی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در این ایام همانند سال‌های گذشته جشن وصال برگزار می‌شود. نیروهای نظامی و انتظامی نیز به صف برگزار کنندگان جشن‌های ازدواج پیوستند.

وی از برگزاری جشن هلهله فرشته ها امروز شنبه ۱۹ خرداد بعد از اذان مغرب و در در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) خبر داد و در رابطه با مسکن جوانان گفت: در جلساتی با استاندار مصوب شد که اداره کل راه و شهرسازی برای تشویق جوانان به ازدواج، زوجین جوان در اولویت قرار بگیرند. همچنین رایزنی برای مسکن مجردین شده است تا قراردادی بین دولت و جوان منعقد شود که در صورت تصویب، اثر خوبی را در امر ازدواج شاهد خواهیم بود؛ زیرا دغدغه جوان برای مسکن حل شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: یکی از دستورات رئیس جمهور شهید این بود که اماکن بلا استفاده ادارات با هزینه های پایین در اختیار زوج های جوان قرار داده شود که در این زمینه در حال احصا هستیم.

سانی خانی اظهار کرد: یکی از موانع ازدواج انتخاب هم کفو است که در این راستا شش مرکز همسان گزینی مجوز فعالیت گرفتند تا به جوانان را در زمینه انتخاب درست راهنمایی کنند.

وی بیان کرد: قرارگاه تسهیل گری ازدواج در زمینه تسهیل‌گری ازدواج، همسان گزینی، مشاوره به زوج های جوان، مشاوره به جوانانی که تصمیم به ازدواج دارند، کارگاه های قبل ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج فعالیت می‌کند و تلاش می‌کنیم تعداد این قرارگاه‌ها را در سطح شهر افزایش دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در رابطه اشتغال گفت: در زیر ساخت شغل کارگری و کار در کارخانه ها محدودیتی نداریم و به گفته مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان قم از دادن شغل به جویندگان شغل محدودیتی نداریم اما برای افرادی که تحصیلات تکمیلی و عالی دارند نیز به برنامه ریزی داریم که در این زمینه نیز سمن ها در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: امکان اینکه همه اشخاص وارد مشاغل دولتی شوند وجود ندارد به همین خاطر باید مشاغل خصوصی آموزش داده شود و جوانان به سمت ایجاد شغل بروند، مثلا در اداره ورزش جوانان ورزشکاران به سمت باشگاه داری هدایت می‌شوند.

سانی خانی عنوان کرد: در سال گذشته در زمینه اعطای وام های تبصره ۱۸ رتبه دوم کشوری را کسب کردیم و هفت میلیارد تومان وام اعطا شد. با توجه به درخواست‌های زیادی که داشتیم تقاضای افزایش وام را دادیم.

وی افزود: در زمینه ورزشی نیز امکان اعطای وام های کلان و میلیاردی نیز داریم و در صورتی که فرد سرمایه‌گذار باشد یعنی زمین را داشته باشد امکان اعطای این وام نیز وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که کودکان از گوشی های هوشمند دور کنیم تا بتوانیم آنان را به تحرک مجبور کنیم. بر اساس آمار در سال های آینده از قشر مرفه جامعه، قهرمان نخواهیم داشت؛ زیرا کودکان شان دچار فقر حرکتی می‌شوند به همین خاطر سرمایه گذاری در بخش ورزش ضروری است.

سانی خانی ادامه داد: سال گذشته اولین دوره تربیت مربی راهنمایان خانواده را با حضور ۱۳۰ کنش گر در استان قم در حوزه ازدواج و خانواده برگزار کردیم. همچنین در این راستا اولین همایش جامعه پرداز را در استان برگزار کردیم؛ در این همایش از افرادی که به صورت جهادی و خودجوش فعالیت می‌کردند دعوت کردیم و ظرفیت های آن‌ها را معرفی و در اختیار سایرین قرار دادیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: دوره دانش افزایی روانشناسان با حضور ۱۴۰۰ نفر به صورت ملی در استان قم برگزار کردیم. رویداد ملی هماهنگ دو نیز با حضور ۲۰۰ طلبه کنشگر در حوزه سبک زندگی و ازدواج آسان در قم برگزار شد.

وی یادآور شد: سه دوره با موضوع ازدواج و خانواده در آموزش و پرورش برگزار کردیم؛ زیرا بعد از پایه متوسطه دوم افراد به سمت ازدواج می‌روند به همین خاطر در این مقطع برگزار شد تا زمینه های ازدواج فراهم شود.

سانی خانی ادامه داد: دوره ای برای بانوان سخت کوش یعنی مادرانی که به علت فوت همسر یا طلاق زندگی سختی را داشتند برگزار شد تا مهارت های لازم را برای بازگشت به زندگی فرا بگیرند.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به ۴۷ رسید که سه هزار مشاوره رایگان توسط این مراکز ارائه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: در زمینه جهیزیه نیز ادارات مختلف دو مجموعه خیرین فعالیت می‌کنند که اداره کل ورزش و جوانان نیز ۱۱۰ سری جهیزیه به زوجین نیازمند هدیه می‌کند.

وی عنوان کرد: آمار طلاق نسبت به سال گذشته کاهشی و ازدواج افزایشی بوده است، البته متاسفانه هنوز در زمینه طلاق آمار بالا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha