پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
فقیه

حوزه/ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: با محور قرار دادن زندگی بزرگان انقلاب در آثار نمایشی می‌توان سبک زندگی ایرانی اسلامی را در سینما و تلویزیون مورد توجه قرار داد.

مهدی فقیه؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم رسانه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است. برای رسیدن به این خواسته توجه به سبک زندگی راهکاری تاثیرگذار است، لذا اگر در کارهای نمایشی به سبک زندگی با تکیه بر فرهنگ بومی دقت کنیم خواهیم توانست مروج اخلاقیات در جامعه باشیم.

وی افزود: برای تولید سریال‌های خانوادگی باید روی رفتار والدین با فرزندان و فرزندان با والدین دقت کافی داشته باشیم البته شاید در جامعه رفتار نادرستی در خانواده‌ها وجود داشته باشد، اما رسانه به ویژه سینما و تلویزیون باید الگوسازی صحیح کند نه اینکه با نشان دادن برخی معضلات، مروج رفتارهای ناپسند باشند.

این بازیگر ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به شکلی صحیح اخلاقیات را مورد نظر داشته باشیم یکی از مسیرهای موثر فیلمنامه‌های خوب است. پایه و اساس هر کار نمایشی را فیلمنامه تشکیل می‌دهد برای داشتن فیلم‌نامه‌های ارزشمند باید از نیروهای متعهد بهره برد. در این عرصه دست ما بسته نیست چون نویسندگانی که دغدغه موضوعات ارزشی داشته باشند کم نیستند تنها کافیست از آنها حمایت‌های لازم صورت گیرد.

فقیه با تاکید بر اینکه ما الگوهای بسیاری خوبی در تاریخ اسلام و کشورمان داریم، گفت: زندگی ائمه(ع) و تبلیغ سیره آنها یکی از راهکارهایی است که می‌تواند ما را به سر منزل مقصود برساند البته وقتی قرار است سیره شخصیت‌های مذهبی را تصویر کنیم باید کارمان بسیار دقیق و علمی باشد. من نگاه کلیشه‌ای به این حوزه آسیب‌هایش جدی است. برای همین باید نشان دهیم می‌توان سیره ائمه را در زندگی امروز مورد نظر قرار داد.

وی ادامه داد: جدا از ائمه(ع) و شخصیت‌های مذهبی در تاریخ معاصر، به‌ویژه شخصیت‌های انقلابی نیز افراد بسیاری حضور دارند که می‌توانند الگوی تولیدات نمایشی باشند. زندگی بزرگانی چون حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس بهترین نمونه در این میان است. البته کاری که در این حوزه تولید می‌شود باید بهترین کیفیت را داشته باشد برای همین توصیه من این است تا دولت از کارهای دغدغه‌مند حمایت کند.

این بازیگر در انتها تاکید کرد: در سینما نیز باید سرمایه‌گذاری کافی برای تولیدات ارزشی لحاظ شود چون در شرایط فعلی تنها فیلم‌های طنز در گیشه موفق هستند برای همین اگر بخواهیم آثار دینی و انقلابی را به حال خود رها کنیم آنها در سایه تولیدات گیشه حذف خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha