یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
جلسه طلاب سیرجان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی‌زاده گفت: بنده در قم کرسی تدریس درس خارج داشته و مشکلی از بابت حضور در قم نداشتم و پس از حضور در سیرجان، آسایش بنده نسبت به زمانی که قم بودم، یک سوم شده؛ اما به خاطر تکلیفی که بر گردن بنده بود، فضای قم را رها کرده و به سیرجان برگشته ام و امیدوارم شما نیز برگردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مسلمی‌زاده در جلسه طلاب و فضلای سیرجانی مقیم قم اظهار داشت: استفاده از فضای معنوی و علمی حوزه علمیه قم بسیار مغتنم است و بهترین، عالی ترین و جذاب ترین ساعات و دوران عمر بنده، همان ساعاتی بود که در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل بوده ام.

وی ابراز داشت: لطافت و شیرینی دوران تحصیل به مراتب از دوران تدریس و تبلیغ بیشتر و بهتر است؛ چراکه این فرصت تکرارناشدنی است و طلاب و فضلا باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده نمایند.

امام جمعه سیرجان خاطرنشان ساخت: تقویت مبانی فکری و اندیشه ای در کنار استحکام بنیان علمی از توصیه‌های امام راحل برای طلاب و فضلاست و بدون آن نمی توان حضوری مثمرثمر در عرصه های اجتماعی و سیاسی داشت.

سخنران این جلسه بیان داشت: جامعه ما نیاز بالایی به روحانی عالم دارد و طلاب فاضل می توانند اثرگذاری بالایی در میان مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی‌زاده اظهار داشت: امروز شهرستان سیرجان با کمبود روحانی مواجه است و برخی از مساجد مهم شهر از امام جماعت راتب برخوردار نیست و در این مسئله دچار مشکل هستیم و مردم خواهان روحانی برای مساجد هستند.

وی ابراز داشت: امروز برخی از روحانیون به جایگاه علمی مناسبی رسیده اند و باید به شهر خود هجرت کنند؛ اما در قم ماندگار شده اند و باید تأملی در این موضوع کرد.

امام جمعه سیرجان در پایان خاطرنشان ساخت: بنده در قم کرسی تدریس درس خارج داشته و مشکلی از بابت حضور در قم نداشتم و پس از حضور در سیرجان، آسایش بنده نسبت به زمانی که قم بودم، یک سوم شده، اما به خاطر تکلیفی که بر گردن بنده بود، فضای قم را رها کرده و به سیرجان برگشته ام و امیدوارم شما نیز برگردید.

برای ادای تکلیف از آسایش خود گذشتم / منتظر هجرت طلاب به سیرجان هستیم

در این جلسه، حجت‌الاسلام ارجمند اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز در شهرستان سیرجان با آن مواجه هستیم، کمبود روحانی است و بحمدالله مساجد و خانه عالم در شهرستان وجود دارد؛ اما روحانی نداریم.

وی ابراز داشت: هیئت امنای مساجد برای حضور روحانی مطالبه داشته و حتی خانه عالم نیز آماده کرده اند تا یک طلبه فاضل در مسجد آنان حضور پیدا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیرجان خاطرنشان ساخت: ارتباط اداره تبلیغات اسلامی سیرجان با تمام روحانیون مبلغ این شهرستان بسیار پررنگ بوده و حتی رفت و آمدهای خانوادگی با آنان داریم تا مبلغان محترم بدانند تنها نبوده و در کنار آنان هستیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: توانمندسازی روحانیون و مبلغین از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی سیرجان است و اولین دوره توانمندسازی شبکه امامت مساجد را در هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام ارجمند در پایان به برخی از سوالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

برای ادای تکلیف از آسایش خود گذشتم / منتظر هجرت طلاب به سیرجان هستیم

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام شمس‌الدینی، نماینده طلاب سیرجان به ایراد سخن پرداخت و گفت: دشمنان کشور انتظار داشتند نظام جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت رئیس جمهور و همراهان دچار بحران شود؛ اما بحمدالله با زعامت و مدیریت رهبر معظم انقلاب، هیچ خللی در کشور ایجاد نشد.

وی ابراز داشت: پس از شهادت آیت الله رئیسی، انتخابات زودهنگام در کشور شکل گرفته که نقش روحانیت برای «حضور پرشور مردم در انتخابات» و «انتخاب اصلح» بسیار کلیدی است.

نماینده طلاب سیرجان خاطرنشان ساخت: ما وظیفه داریم خدمات دولتی که رهبر انقلاب آن را تأیید نموده و رئیس آن را جامع الاطراف خوانده اند، به مردم معرفی نموده تا مردم شخصی را انتخاب نمایند که ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهید ما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha