چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ایلام

استاندار ایلام گفت: به لطف الهی استان ایلام برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی و پذیرایی از زوار، کاملاً آماده است.

به گزاش خبرگزاری حوزه از ایلام، حسن بهرام‌نیا طی سخنانی در نشست ستاد اربعین این استان اظهار داشت: به همراه سردار میراحمدی معاون محترم وزیر کشور از زیرساخت‌های اربعین از شهر ایلام تا پایانه مرزی مهران بازدید داشتیم و تصمیمات خوبی نیز برای تسهیل در این روند گرفته شد.

وی افزود: پس از کنگره اربعین‌حسینی سال گذشته نشستی که با حضور رییس‌جمهور شهید برگزار شد شخصاً گزارشی از اربعین ارایه نمودم که رییس‌جمهور با وجود مشغله‌کاری زیاد تا استماع کامل سخنان و گزارش در جلسه حضور داشتند و پس از ارائه گزارش، دقایقی در وصف میزبانی شایسته مردم استان ایلام و ستاد اربعین‌حسینی استان سخن گفتند.

استاندار ایلام همچنین گفت: شهید رئیسی حقیقتاً عاشق و شیفته اهل بیت (ع) و ولایت بود و از جمله افتخارات ایشان تلاش در جهت خدمت صادقانه به زوار اربعین حسینی بود که قطعاً نزد خدای متعال و حضرات معصومین به این خاطر جایگاه ویژه ای دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام همه‌جانبه اعضای ستاد اربعین برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی ابراز داشت: در بازدید میدانی سال گذشته دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور از مرز مهران در ایام اربعین، دکتر مخبر در حضور رییس‌جمهور اعلام کردند که حتی یک زائر در این مرز از نوع خدمات ارایه شده گلایه نکرد و همه‌ی زوار رضایت داشتند که برگزاری باشکوه اربعین‌حسینی ۱۴۰۲ گویای هم‌دلی مردم و مسئولان بود.

وی با تاکید بر آمادگی کامل همه اعضای ستاد اربعین و مردم، گفت: امسال هم هوا گرم‌تر است و تعداد زوار بیش از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود، بنابراین باید برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی آمادگی کامل داشته باشیم.

بهرام نیا همچنین خاطرنشان کرد: در اربعین ۱۴۰۳ امسال همه برای سفر ارزان، ایمن، راحت و عزت‌مند زوار با همه توان تلاش می‌کنیم و سعی داریم کنگره اربعین به بهترین شکل ممکن، بسیار باشکوه برگزار شود.

وی یادآور شد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم برای پروژه‌های زیرساختی اربعین در استان ایلام هزینه شده است که از این میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به راه‌های منتهی به مهران و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه ساخت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بهداشتی است. با اقدامات انجام شده در حوزه راه‌سازی، راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهاربانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha