چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: هر فردی از مردم آزاد است برای هر کدام از این نامزدها تبلیغ کند و جای ایراد ندارد و آحاد مردم با هم کدورت بی جا درست نکنند درتبلیغات نباید دین مان را به دنیای دیگران بفروشیم و باید مراقب تهمت و افترا زدن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهرستان برگزار شد، با اشاره به شهادت حضرت امام باقر (ع) اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) پایه گذار انقلاب فرهنگی و تحول علمی در دنیای اسلام بود و امروز جامعه اسلامی نیازمند انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: دشمن و حزب شیطان در عرصه فرهنگی با ابتکارات متنوع تلاش دارد مردم را مشغول کند و اگر با کار فرهنگی نوجوانان و جوانانمان را آگاه نکنیم در تربیت و فرهنگ شکست خواهیم خورد.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: این روزها طرح جدیدی را دشمن تحت عنوان هَمستِر راه اندازی کرده است، مشاهده می کنید که چقدر از مردم ما را مشغول کرده که از لحاظ مادی و معنوی به صلاح مردم نیست و در این فصل تابستان برای اوقات فراغت دانش آموزان کار فرهنگی و تربیتی و ورزشی صورت بگیرد و دانش آموزان با تفریح و ورزش نشاط و مشغول شوند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در بخشی از سخنانشان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ذیل سه عنوان؛ مشارکت در انتخابات، ویژگی‌های رئیس‌جمهور و رعایت اخلاق انتخاباتی فرمودند؛ در این حرکت عظیمی که انجام می‌گیرد، در رقابتهای پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی‌کردن، تهمت‌زدن، لجن‌پراکنی‌کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، به آبروی ملّی هم لطمه می‌زند. صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ی کش‌وواکش برای به‌دست آوردن قدرت نیست. برادرانی که وارد میدان مبارزه‌ی انتخاباتی و رقابت انتخاباتی می‌شوند، این را به‌عنوان یک وظیفه بدانند؛ آن‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند.

حجت الاسلام کوهی خاطرنشان کرد: هر فردی از مردم آزاد است برای هر کدام از این نامزدها تبلیغ کند و جای ایراد ندارد و آحاد مردم با هم کدورت بی جا درست نکنند، به خاطر اینکه این به آن علاقه‌مند است، این به آن علاقه‌مند است.

وی گفت: در تبلیغات نباید دین مان را به دنیای دیگران بفروشیم و باید مراقب تهمت و افترا زدن باشیم و مطالبی که گفته می شود با علم و تحقیق باشد.

امام جمعه تکاب افزود: مشارکت حداکثری اولی است و از باب تواصی به حق حضور در انتخابات و دعوت به انتخابات را در برنامه کار خود قرار دهید و فرد اصلح را شناسایی کنید که یکی از راه های شناخت اصلح این است که ببینید چه کسانی از فلان نامزد حمایت می‌کند و چه کسانی از دیگر نامزد دیگر، نگاه کنید اسرائیل و صهیونیزم چه کسی را بیشتر تخریب می‌کند.

وی عنوان کرد: در فرمان ولی امر مسلمین جهان درپیام حج امسال آمده: ‌‏"برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه جهان ادامه یابد و برائت از مشرکین یعنی اعلام بیزاری از صهیونیست‌ها و دولت جنایتکار آمریکا.

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: برائت و بیزاری از دشمنان بشریت روز به روز تبدیل به یک گفتمان جهانی می شود و این اراده خدای سبحان است و همه بدانند به ویژه صهیونیست‌های حرمله صفت و کودک کش بداند نمی توانند در مقابل اراده پولادین آزادگان عالم که برگرفته از اراده ی خدای سبحان است بایستند و نابودی رژیم صهیونیستی به فضل الهی نزدیک و نزدیک تر می شود.

وی تاکید کرد: یکی از مسایلی که به مصلحت مردم نیست حضور سگ های ولگرد در سطح شهر تکاب است و در همین دو هفته اخیر دو یا سه نفر نوجوان در کشور به خاطر گاز گرفتگی سگ فوت کردند و سگ های ولگرد حامل انواع مریضی ها هستند وامنیت و سلامت مردم به ویژه نوجوان و اطفال را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه تکاب گفت: شهرداری سگ های ولگرد را از سطح شهر جمع کند و حامیان حقوق حیوانات اگر می‌خواهند از سگ ها و حیوانات حمایت کنند اینها را بیایند جمع کنند و در ملکی نگه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha